Cílem předmětu je stručné seznámení s principy práce počítačů, dále rozvoj algoritmického myšlení, osvojení
jednoduchých algoritmů a základních principů procedurálního programování.
Poslední úprava: T_KDM (20.04.2012)
The aim of this course is to provide a brief introduction to the principles of computers, to practice algorithmic
thinking, learn simple algorithms and basic principles of procedural programming.
Poslední úprava: T_KDM (20.04.2012)
Podmínky zakončení předmětu
Podmínkou zakončení předmětu je zisk alespoň 70 ze 110 bodů a splnění ověřovací části zápočtového testu.
Max. 10 bodů je možné získat za docházku.
Max. 90 bodů je možné získat za domácí úkoly.
Zápočtový test má dvě části
> Ověřovací - cílem je ověřit vaše porozumění odevzdaným domácím úkolům, za tuto část nejsou body a jejím jediným cílem je prověřit, že rozumíte úkolům, které jste odevzdali.
> Testová část - v této části budete řešit teoretické otázky z oblasti algoritmů. Za tuto část můžete získat max. 10 bodů.
Vzhledem k tomu, že většinu potřebných bodů musíte získat za plnění domácích úkolů, které mají pevné termíny odevzdání, není možné získat zápočet dodatečně po uplynutí lhůt pro odevzdání domácích úkoú. Pro jednotlivé úkoly jsou tyto lhůty stanoveny v průběhu semestru.
Poslední úprava: Richter Jaroslav, RNDr. Ing. (05.10.2017)
Literatura -
Töpfer, P. Algoritmy a programovací techniky, Prometheus, Praha 1995.
Wróblewski, P. Algoritmy - Datové struktury a programovací techniky, Computer Press, Praha, 2004.
Wirth N. Algorithms and Data Structures, Prentice Hall, 1985.
Poslední úprava: T_KDM (27.04.2012)
Töpfer, P. Algoritmy a programovací techniky, Prometheus, Praha 1995.
Wróblewski, P. Algoritmy - Datové struktury a programovací techniky, Computer Press, Praha, 2004.
Wirth N. Algorithms and Data Structures, Prentice Hall, 1985.
Poslední úprava: T_KDM (27.04.2012)
Sylabus -
Stručná historie počítačů
Základní hardware a jeho fungování
Operační systémy
Programovací jazyky
Ovládání vývojového prostředí
Základní příkazy
Proměnné a konstanty
Základní datové struktury
Vstup a výstup
Procedury a funkce
Algoritmus a jeho efektivita
Základní algoritmy - dělitelnost, Eukleidův algoritmus, Eratosthenovo síto, Hornerovo schéma, dlouhá čísla, vyhledávání v polích, atd.
Poslední úprava: T_KDM (20.04.2012)
Brief history of computers
Fundamental hardware and its functionality
Operating systems
Programming languages
Using IDE
Basic commands
Variables and constants
Basic data structures
Input and output
Procedures and functions
Algorithms and their efficiency
Elementary algorithms - divisibility, Euclid's algorithm, sieve of Eratosthenes, Horner's scheme, long numbers, searching in arrays, etc.