|
|
|
||
|
Tento kurz navazuje na základní znalosti z absolvovaných předmětů vývojové, pedagogické a sociální
psychologie. V jeho průběhu studenti získají poznatky týkající se základního okruhu aktuální psychopatologie
dětského věku v naší populaci. Po ukončení kurzu se budou schopni orientovat v jednotlivých diagnostických
jednotkách a syndromech. Budou umět odlišit podle symptomů variabilitu vývoje jednotlivých období od
psychopatologie. Na základě současných vědeckých poznatků i pomocí kategorizace Mezinárodní klasifikace
nemocí v rozsahu nutném pro pedagogickou praxi získají představu o obsahu jednotlivých psychopatologických
jednotek. Při aktuálním interdisciplinárním přístupu k jedinci frekventantům pomohou tyto znalosti v základní
orientaci, v porozumění a v přístupu k jednotlivým žákům a studentům. Předpokladem pro vstup do kurzu je
absolvování zkoušky z úvodu do psychologie, pedagogické a sociální psychologie, dále z vývojové psychologie I.
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem po splnění zadaných úkolů, které budou studentům sděleny.
Poslední úprava: Procházková Jana, PhDr. (16.01.2025)
|
|
||
|
Aktivní účast v diskusích během výuky. Znalost studijní literatury. Zpracování jedné oblasti, problematiky zvolené studentem seminární prací nejen teoreticky, ale i s návrhy co v dané problematice může dělat a jak postupovat v rámci své profese. Poslední úprava: Procházková Jana, PhDr. (16.01.2025)
|
|
||
|
* Povinná: Poslední úprava: Procházková Jana, PhDr. (16.01.2025)
|
|
||
|
Aktivní účast na přednáškách. Zpracování práce z jedné studentem zvolené problematiky psychopatologie s návrhy co je relevantní pro práci dané profese. Ústní zkouška se zaměřuje na orientaci v probrané problematice, se kterou se v praxi může student setkat( etiologie, symptomy, možnosti terapie... Poslední úprava: Procházková Jana, PhDr. (16.01.2025)
|
|
||
|
Vymezení normality, abnormality a psychopatologie. Etiopatogeneze a faktory, které ji ovlivňují. Vývoj mentálních schopností - retardace. Charakteristika, sociální význam, výskyt. ADHD, ADD, SPU. CAN, CSA. Neurotické poruchy. Klinické projevy, sociální význam úzkostných poruch. Afektivní poruchy. Výskyt, příčiny vzniku a projevy. Posttraumatické poruchy. Psychosomatické obtíže. Vývoj, souvislosti, sociální kontext. Poruchy chování. Výskyt, příčiny vzniku a klinické projevy. Poruchy příjmu potravy. Incidence, symptomy, možné postupy. Sebepoškozování a suicidalita v dětském věku. Výskyt, příčiny vzniku a klinické projevy. Pervazivní vývojové poruchy. Poslední úprava: Procházková Jana, PhDr. (16.01.2025)
|
