|
|
|
||
|
Cíl předmětu:
Student popisuje výchovně a vzdělávací praxi s teoretickým nadhledem:
Student rozumí výchově a vzdělávání jako záměrné a cílevědomé aktivitě. Student si vyzkouší reflektovat své zkušenosti v roli žáka a studenta s porozuměním základním pedagogickým pojmům. Student umí rozlišit mezi přeceňováním a podceňováním moci výchovy. Student vysvětlí pojetí vyučování na konkrétním příkladu z historie. Student s porozuměním promýšlí otázky současného vyučování.
Student reflektuje vzhledem ke svým zkušenostem učitelskou profesi:
Student na konkrétních příkladech umí popsat smysl a cíl učitelské profese v současnosti vzhledem k respektu k osobnosti dítěte. Student si vyzkouší v modelové situaci rozličné dovednosti, které učitel využívá a vysvětlí jejich smysl. Student si vyzkouší sebereflexi vzhledem k potenciálnímu rozvoji svých pedagogických dovedností a popíše své sebepojetí v roli učitele. Student vysvětlí několik strategií, které pomáhají psychohygieně učitele.
Student umí rozlišit konstruktivní a transmisivní přístup ke vzdělávání. Student umí na konkrétních příkladech vysvětlit základní principy některých současných přístupů ke vzdělávání.
Student reflektuje modelové interakce ve třídě:
Student si vyzkouší na konkrétním příkladu interakce mezi učitelem a žákem popsat, jak se projevuje autorita učitele a jak souvisí s kázní.
Student si vyzkouší na konkrétním příkladu interakce mezi učitelem a asistentem popsat, jaká doporučení jsou pro jejich spolupráci vhodná vzhledem k různým skupinám žáků. Student popíše přednosti a úskalí inkluze.
Student si vyzkouší na konkrétním příkladu popsat projevy sociálního klimatu ve třídě a ve škole. Student vysvětlí, jak se třída projevuje jako vrstevnická skupina.
Poslední úprava: Pospíšilová Anna, Mgr. et Mgr., Ph.D. (30.09.2021)
|
|
||
|
Obsah recenze: -důvod pro volbu dané monografie -témata obsažená v monografii - co mě zaujalo, překvapilo, šokovalo -co se mi líbí či nelíbí na formě a stylu prezentace tématu autora. -diskuse nad vybraným úsekem knihy, kazuistikou, příběhem apod. - jaké myšlenky si z četby odnáším (a co si chci zapamatovat) Zkouška: písemný test (obsahem testu jsou témata přednášek z celého semestru). Termíny budou vypsány po dohodě se studenty na konci semestru. POZOR: K absolvování předmětu je potřeba odevzdat recenzi a úspěšně absolvovat písemný test. V případě dotazů se prosím ptejte přímo na přednášce nebo využijte aktuální kontakt na vyučující: karolina.buresova@htf.cuni.cz Poslední úprava: Burešová Karolína, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Povinná: Poslední úprava: Burešová Karolína, PhDr., Ph.D. (25.09.2024)
|
|
||
|
Zkouška: písemný test (obsahem testu jsou témata přednášek z celého semestru). Termíny budou vypsány po dohodě se studenty na konci semestru.
Poslední úprava: Burešová Karolína, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Pedagogika jako věda, výchova a vzdělávání: 6)Implementace průřezových témat do výuky, projektová metoda výuky Poslední úprava: Burešová Karolína, PhDr., Ph.D. (25.09.2024)
|
