|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Sylabus_Praktika_19_20_Marhankova.pdf | sylabus kurzu 19/20 (Marhankova) | PhDr. Mgr. Jaroslava Hasmanová Marhánková, Ph.D. | |
Techniky kvalitativního dotazování_sylabus_FIN.pdf | Jana Vojanová |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (08.09.2018)
Úvod do kvalitativních metod. Záměrem kurzu Praktika je tyto znalosti propojit a aplikovat na konkrétním výzkumném tématu. Kurz je koncipován tak, aby studenti pracovali průběžně a týmově na výzkumu a závěrečné seminární práci. Jednotliví studenti (či mikrotýmy) řeší v rámci společné rámcové úlohy své dílčí sub/téma. Kurz je založen na pravidelné a společné práci studentů, proto je opravdu nutná pravidelná účast na seminářích i příprava na něm(studenti řeší strategii postupu a metodologii, sdílejí vytvořená data i memopoznámky, diskutují a oponují průběžné nálezy a závěry). |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (07.02.2013)
Cílem kurzu je prakticky si vyzkoušet postup kvalitativního výzkumu "od začátku do konce". Kurz navazuje na předmět Úvod do kvalitativních metod. Záměrem kurzu Praktika je tyto znalosti propojit a aplikovat na konkrétním výzkumném tématu. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Jakub Grygar, Ph.D. (24.02.2013)
Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (2002) The SAGE handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D. (07.02.2013)
Seminář. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Jakub Grygar, Ph.D. (28.01.2013)
1. skupina - Jakub Grygar: Život vječný. Transformace a řád paměti v městském prostředí (út 17-18:20, J3018) 3. skupina - Veronika Frantová: Mediální obraz politiků. Kvalitativní obsahová analýza Blesku a HN (čt 15:30-16:50, J2019) 4. skupina - Anna Kopecká: Autobiografie a narativní analýza. Životní příběhy sociologů - vztah mezi profesními a osobními volbami (čt 11-12:20, J3018)
Podrobný popis jednotlivých seminářů: 1. Téma: Život vječný. Transformace a řád paměti v městském prostředí Organizace semináře se podřizuje důrazu, který je kladen na samostatnou práci studentů. Kromě kontaktní výuky (v učebně) a společných výzkumných vycházek do terénu je v semináři vyčleněn značný prostor pro samostatný výzkum a k němu vztažené individuální konzultace. Kurs je ukončen závěrečným workshopem, kde budou prezentovány získné poznatky a obhajovány základní teze jednotlivých výzkumníků. Předběžný harmonogram výuky: Týden 1 (21. února) Vymezení obsahu kursu, představení výzkumných témat Týden 2 (28. února) Seznámení s lokalitou výzkumu Týden 3 (6. března) Rozdělení úkolů, diskuse teoretických východisek zvoleného metodologického přístupu Týden 4 (13. března) Samostatná práce v terénu Týden 5 (20. března) Samostatná práce v terénu Týden 6 (27. března)Diskuse prvních zjištění (s.1 - 3) Týden 7 (3. dubna) Diskuse prvních zjištění (s. 4 - 6) Týden 8 (10. dubna) Diskuse prvních zjištění (s. 7 - 9) Týden 9 (17. dubna) Diskuse transverzálních témat Týden 10 (24. dubna) Návštěva lokality Týden 11 (1. května) - státní svátek, výuka se nekoná Týden 12 (8. května) - státní svátek, výuka se nekoná Týden 13 (15. května) Diskuse transversálních témat Týden 14 (22. května) Závěrečný workshop
2. Téma. Dramaturgická analýza - jak jsou sehrávána sociální představení? Ve cvičeních budeme provádět analýzu sociálních situací s využitím Goffmanovy dramaturgické analýzy. Pracovat budeme po dvojicích. Každá dvojice vyhledá nějaké setkání lidí, které je organizované a má určitý cíl, např. soudní jednání, terapeutické sezení, večírek s programem, uzavřená reklamní akce, apod. Zúčastní se dvou nebo tří setkání podobného druhu a bude provádět podrobné pozorování. Následně bude setkání analyzovat pomocí konceptů dramaturgické analýzy (regiony, role, týmy, pracovní konsensus, atd.). Skupinky: 3. Téma 4. Téma 5. Téma: Jak čtenáři Blesku vnímají mediální obraz politiků v deníku Blesk? |