|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Sylabus_Praktika_19_20_Marhankova.pdf | sylabus kurzu 19/20 (Marhankova) | doc. PhDr. Mgr. Jaroslava Hasmanová Marhánková, Ph.D. |
![]() |
Techniky kvalitativního dotazování_sylabus_FIN.pdf | Jana Vojanová |
|
||
Cílem kurzu je prakticky si vyzkoušet postup kvalitativního výzkumu "od začátku do konce". Kurz navazuje na předmět
Úvod do kvalitativních metod. Záměrem kurzu Praktika je tyto znalosti propojit a aplikovat na konkrétním výzkumném tématu. Kurz je koncipován tak, aby studenti pracovali průběžně a týmově na výzkumu a závěrečné seminární práci. Jednotliví studenti (či mikrotýmy) řeší v rámci společné rámcové úlohy své dílčí sub/téma. Kurz je založen na pravidelné a společné práci studentů, proto je opravdu nutná pravidelná účast na seminářích i příprava na něm(studenti řeší strategii postupu a metodologii, sdílejí vytvořená data i memopoznámky, diskutují a oponují průběžné nálezy a závěry). Poslední úprava: Hájek Martin, doc. Mgr., Ph.D. (08.09.2018)
|
|
||
Cílem kurzu je prakticky si vyzkoušet postup kvalitativního výzkumu "od začátku do konce". Kurz navazuje na předmět Úvod do kvalitativních metod. Záměrem kurzu Praktika je tyto znalosti propojit a aplikovat na konkrétním výzkumném tématu. Poslední úprava: Hájek Martin, doc. Mgr., Ph.D. (07.02.2013)
|
|
||
Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (2002) The SAGE handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications. Poslední úprava: Grygar Jakub, doc. Mgr., Ph.D. (24.02.2013)
|
|
||
Seminář. Poslední úprava: Hájek Martin, doc. Mgr., Ph.D. (07.02.2013)
|
|
||
1. skupina - Jakub Grygar: Život vječný. Transformace a řád paměti v městském prostředí (út 17-18:20, J3018) 3. skupina - Veronika Frantová: Mediální obraz politiků. Kvalitativní obsahová analýza Blesku a HN (čt 15:30-16:50, J2019) 4. skupina - Anna Kopecká: Autobiografie a narativní analýza. Životní příběhy sociologů - vztah mezi profesními a osobními volbami (čt 11-12:20, J3018)
Podrobný popis jednotlivých seminářů: 1. Téma: Život vječný. Transformace a řád paměti v městském prostředí Organizace semináře se podřizuje důrazu, který je kladen na samostatnou práci studentů. Kromě kontaktní výuky (v učebně) a společných výzkumných vycházek do terénu je v semináři vyčleněn značný prostor pro samostatný výzkum a k němu vztažené individuální konzultace. Kurs je ukončen závěrečným workshopem, kde budou prezentovány získné poznatky a obhajovány základní teze jednotlivých výzkumníků. Předběžný harmonogram výuky: Týden 1 (21. února) Vymezení obsahu kursu, představení výzkumných témat Týden 2 (28. února) Seznámení s lokalitou výzkumu Týden 3 (6. března) Rozdělení úkolů, diskuse teoretických východisek zvoleného metodologického přístupu Týden 4 (13. března) Samostatná práce v terénu Týden 5 (20. března) Samostatná práce v terénu Týden 6 (27. března)Diskuse prvních zjištění (s.1 - 3) Týden 7 (3. dubna) Diskuse prvních zjištění (s. 4 - 6) Týden 8 (10. dubna) Diskuse prvních zjištění (s. 7 - 9) Týden 9 (17. dubna) Diskuse transverzálních témat Týden 10 (24. dubna) Návštěva lokality Týden 11 (1. května) - státní svátek, výuka se nekoná Týden 12 (8. května) - státní svátek, výuka se nekoná Týden 13 (15. května) Diskuse transversálních témat Týden 14 (22. května) Závěrečný workshop
2. Téma. Dramaturgická analýza - jak jsou sehrávána sociální představení? Ve cvičeních budeme provádět analýzu sociálních situací s využitím Goffmanovy dramaturgické analýzy. Pracovat budeme po dvojicích. Každá dvojice vyhledá nějaké setkání lidí, které je organizované a má určitý cíl, např. soudní jednání, terapeutické sezení, večírek s programem, uzavřená reklamní akce, apod. Zúčastní se dvou nebo tří setkání podobného druhu a bude provádět podrobné pozorování. Následně bude setkání analyzovat pomocí konceptů dramaturgické analýzy (regiony, role, týmy, pracovní konsensus, atd.). Skupinky: 3. Téma 4. Téma 5. Téma: Jak čtenáři Blesku vnímají mediální obraz politiků v deníku Blesk? Poslední úprava: Grygar Jakub, doc. Mgr., Ph.D. (28.01.2013)
|