|
|
|
||
Kurz se zaměřuje na vybrané metody gramatické analýzy, přičemž jeho cílem je primárně to, aby studenti získali zkušenost s přípravou, realizací a vyhodnocením empirického výzkumu v oblasti gramatiky. Poslední úprava: CHROJ1AF (04.01.2019)
|
|
||
Studenti se seznámí s některými metodami pro výzkum gramatiky a získají představu, na jaké problémy mohou při empirickém výzkumu gramatického materiálu narážet, a jak tyto problémy řešit. Zároveň se studenti seznámí s tím, jak tento materiál vyhodnocovat. Poslední úprava: CHROJ1AF (04.01.2019)
|
|
||
Základní literatura Berends, S. et al. (2016): Eye-tracking and the Visual World Paradigm. In: Schmid, M. et al. (eds.), Designing Research on Bilingual Developments. Behavioral and Neurolinguistic Experiments. Heidelberg: Springer, s. 55–80. Dabrowska, E. (2010): Naive v. expert intuitions: An empirical study of acceptability judgments. The Linguistic Review, 27, s. 1–23. Griffin, Z. – Bock, K. (2000): What the eyes say about speaking. Psychological Science, 11, s. 274–279. Chromý, J. (2014): Práce s empirickými daty. Praha: Karolinum. Jegerski, J. (2013): Self-paced reading. In: J. Jegerski, B. VanPatten (eds.), Research Methods in Second Language Psycholinguistics. New York: Routledge, s. 20–49. Just, M. A. et al. (1982): Paradigms and processes in reading comprehension. Journal of experimental psychology: General, 111(2), s. 228-238. Levshina, N. (2015): How To Do Linguistics with R: Data Exploration and Statistical Analysis. Amsterdam – Philadelphia: John Benjamins. Pickering, M. et al. (2006): Underspecification and Aspectual coercion. Discourse Processes, 42, s. 131–155. Rayner, K. et al. (2006): Eye movements as reflections of comprehension processes in reading. Scientific Studies of Reading, 10(3), s. 241–255. Schütze, C. (2016): The Empirical Base of Linguistics: Grammaticality Judgments and Linguistic Methodology. Berlin: Language Science Press. Schütze, C. – Sprouse, J. (2010): Judgement data. In: R. Podesva – D. Sharma (eds.): Research Methods in Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press, s. 27-50. Tanenhaus, M. et al. (1995): Integration of visual and linguistic information in spoken language comprehension. Science, 268, s. 1632–1634. Von Stutterheim, C. et al. (2009): New perspectives in analyzing aspectual distinctions across languages. In: Klein, W. – Li, P. (eds.), The Expression of Time. Berlin: Mouton de Gruyter, s. 195–216. Poslední úprava: CHROJ1AF (14.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: CHROJ1AF (23.01.2017)
|
|
||
4. 3. Úvodní seminář, seznámení a plán semestru. 11. 3. Hodnocení přijatelnosti obecně jako metoda empirického výzkumu. 18. 3. Hodnocení přijatelnosti – výhody, nevýhody, praktické otázky. 25. 3. Čtení vlastním tempem jako metoda empirického výzkumu. 1. 4. Čtení vlastním tempem – výhody, nevýhody, praktické otázky. 8. 4. Sledování očních pohybů jako metoda empirického výzkumu. 15. 4. Měřítka očních pohybů při čtení. 22. 4. Visual World Paradigm - představení metody. 29. 4. Visual World Paradigm - příklad výzkumu. 6. 5. Elicitace jazykové produkce pro výzkum gramatiky. 13. 5. Společný výzkum. Poslední úprava: Chromý Jan, doc. Mgr., Ph.D. (31.01.2020)
|