Tento dvousemestrální seminář je navržen jako základní kurz praktického jazyka povinný pro všechny studenty prvního ročníku bakalářského studia anglistiky a amerikanistiky. Hlavním cílem je připravit studenty na univerzitní studium tohoto oboru v angličtině, a to obzvláště následujícími činnostmi:
– rozvoj a aktivizace produktivních řečových dovedností mluvení a psaní pro uplatnění v akademickém prostředí;
– maximální rozvoj úrovně receptivních řečových dovedností poslechu a čtení pro uplatnění v akademickém prostředí;
– konsolidace a rozvoj pokročilých jazykových struktur (gramatika, syntax);
– rozvoj slovní zásoby obzvláště (leč nejen) coby příprava na studium odborných předmětů (např. lingvistika) a pro akademické psaní;
– zvyšování povědomí o užití slovní zásoby, obzvláště např. kolokací, synonym, frazémů, idiomů;
– zlepšování výslovnosti včetně pokročilých charakteristik;
– pozornost k jazykovému stylu především s ohledem na akademickou angličtinu.
Poslední úprava: Mudrová Andrea, Bc. et Bc. (11.09.2019)
English Language Seminar (I, II)
This two-term seminar is designed as a practical language foundation course compulsory for all first-year students on the Anglistika-Amerikanistika bachelor's programme. Its primary aim is to better equip the student for academic studies in the field by:
– further activating and developing productive skills in both speaking and writing for application in the academic environment
– maximizing proficiency in the receptive skills of reading and listening for application in the academic environment
– consolidating and extending advanced language-structural (grammatical, syntactical) skills
– expanding lexis particularly – although not only – in preparation for study in the specialist field (linguistic terminology etc) and for academic writing in general
– increasing lexical awareness and scope particularly with regard to collocation, synonymity, phraseology and idiomaticity
– working on finer details of pronunciation as and when necessary
– paying attention to English-language style and appropriacy in the academic environment.
Poslední úprava: Mudrová Andrea, Bc. et Bc. (11.09.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
Požadavky pro udělení zápočtu
* 3 prezentace přednesené v hodině, předem odevzdané podklady k prezentaci, po poslední prezentaci odevzdané písemné sebehodnocení, poslední prezentace oznámkovaná min. 60 %
* samostudium gramatiky a plnění týdenních úkolů v Moodle, alespoň 70% úspěšnost za celý semestr. V případě nesplnění gramatických úkolů, pokud získáte aspoň 60%, lze domluvit s vyučující náhradní práci - písemnou práci na gramatické téma.
* samostudium slovní zásoby (podle seznamu v Moodle)
* složení závěrečného zápočtového testu v zimním zkouškovém období. Zápočtový test je hodnocen jako Pass (prospěl, alespoň 70%) nebo Fail (neprospěl); vypisuje se jeden opravný termín
* pravidelná účast: max. 1 neomluvené absence během jednoho semestru (omluvená absence = dohodnuté s vyučující předem, popř. s potvrzením od lékaře). Během prezentačních týdnů absence nejsou možné.
* aktivní účast v semináři, v diskusích a skupinových úkolech;
* Účast na lingvistickém výzkumu (vyplnění anonymního online poslechového testu; nahrávka s přepisem do jazykového korpusu).
Udělení zápočtu za předmět Seminář anglického jazyka I je prerekvizitou pro zápis předmětu Seminář anglického jazyka II.
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal.
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (30.09.2022)
Course requirements
Assessment is continual. Credit is granted on the basis of:
3 in-class presentations (pass mark 70%), fully prepared accompanying Powerpoint submitted ahead, written self-assessment after final presentation
weekly grammar practice via Moodle (pass mark 70% total; if you fail this but have at least 60%, a grammar essay can be set to compensate by arrangement with your instructor)
weekly vocabulary self-study (based on Moodle list)
final credit test (covering self-studied grammar and vocabulary, examination period; one resit is possible; pass mark 70%)
active participation in exercises, discussions
regular attendance, with a maximum of ONE unexcused absence during the term
(excused absences = agreed upon with tutor in advance, or due to illness with medical note) - no unexcused absences allowed during presentation weeks)
Participating in linguistic research (completing an online anonymous listening test; recording and transcript for a language corpus).
English Language Seminar I (Winter Term) is a prerequisite for English Language Seminar II, which is taught in the Summer Term.
Only those students who have obtained credit for English Language Seminar I will be permitted to register for English Language Seminar II in February.
All credit requirements must be met by the end of the academic year in which the student enrolled for this subject.
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (30.09.2022)
Literatura -
Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: GRAFT (27.09.2016)
Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: Mudrová Andrea, Bc. et Bc. (24.10.2019)
Metody výuky
Seminář. Jazykový kurz.
Poslední úprava: GRAFT (27.09.2013)
Sylabus -
Seminář anglického jazyka I – zimní semestr
Obsah kurzu
V hodinách
1. Prezentační dovednosti
Ústní prezentace přednesené v hodině s doprovodnými materiály
Prezentace na odborná témata, odborný styl prezentací
Následná diskuse, ústní a písemné hodnocení, závěrečné sebehodnocení založené na nahrávce prezentace
2. Akademická angličtina
Formální a neformální slovní zásoba a odborný styl
Samostudium
3. Gramatika (opakování a praktická cvičení v Moodle)
závislé otázky
nepřímá řeč
podmiňovací způsob
perfekt
vyjadřování budoucnosti
konjunktiv
4. Rozvoj slovní zásoby
povinná slovní zásoba (zveřejněna v Moodle)
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (30.09.2022)
Course content
In class
1. Presentation skills
Oral presentations skills; practised in class with accompanying Powerpoint slides
Focus on academic subjects and style of presentation
Follow-up group discussion
Verbal and written feedback, final self-assessment based on video recording of presentation
2. English for academic purposes:
Focus on formal vs. informal vocabulary and style
Self-study
3. Grammar structures (review and practical exercises in Moodle):
Indirect questions
Reported speech
Conditionals
Perfect tenses
Expressing the future
Subjunctive
4. Lexical development:
Compulsory vocabulary list for self-study (found in Moodle).
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (30.09.2022)