Tento dvousemestrální seminář je navržen jako základní kurz praktického jazyka povinný pro všechny studenty prvního ročníku bakalářského studia anglistiky a amerikanistiky. Hlavním cílem je připravit studenty na univerzitní studium tohoto oboru v angličtině, a to obzvláště následujícími činnostmi:
– rozvoj a aktivizace produktivních řečových dovedností mluvení a psaní pro uplatnění v akademickém prostředí;
– konsolidace a rozvoj pokročilých jazykových struktur (gramatika, syntax);
– rozvoj slovní zásoby obzvláště (leč nejen) coby příprava na studium odborných předmětů (např. lingvistika) a pro akademické psaní;
– zvyšování povědomí o užití slovní zásoby, obzvláště např. kolokací, synonym, frazémů, idiomů;
– zlepšování výslovnosti včetně pokročilých charakteristik;
– pozornost k jazykovému stylu především s ohledem na akademickou angličtinu.
Poslední úprava: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
English Language Seminar (I, II)
This two-term seminar is designed as a practical language foundation course compulsory for all first-year students on the Anglistika-Amerikanistika bachelor's programme. Its primary aim is to better equip the student for academic studies in the field by:
– further activating and developing productive skills in both speaking and writing for application in the academic environment
– consolidating and extending advanced language-structural (grammatical, syntactical) skills
– expanding lexis particularly – although not only – in preparation for study in the specialist field (linguistic terminology etc) and for academic writing in general
– increasing lexical awareness and scope particularly with regard to collocation, synonymity, phraseology and idiomaticity
– working on finer details of pronunciation as and when necessary
– paying attention to English-language style and appropriacy in the academic environment.
Poslední úprava: Gráf Tomáš, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu -
Kritéria k získání zápočtu v LS 2023/24
Pravidelná docházka (max. 2 neomluvené absence), aktivní účast v seminářích.
Včasné odevzdání všech písemných úkolů.
Plnění gramatických cvičení zadaných každý týden v Moodle, alespoň 70% úspěšnost za celý semestr.
Závěrečný online test na zadanou slovní zásobu (max. 1 opravný pokus; splnění testu je nutné před závěrečnou zkouškou).
Účast na výzkumu dle specifikace učitele
Kritéria k složení závěrečné zkoušky v LS 2023/24
Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné absolvovat závěrečnou zkoušku. V první části zkoušky budou studenti identifikovat a pojmenovávat funkční části akademického abstraktu, v následující části budou formou eseje odpovídat na otázku na základě syntézy tří krátkých akademických textů, přičemž bude hodnoceno i přesné odkazování na zdroje.
Pro zkoušku budou vypsány 2 termíny v červnu a 1 opravný v září.
Jako u každé zkoušky jsou zde možné dva opravné termíny.
Poznámka: Dvouoboroví ("sdružení") studenti závěrečnou písemnou zkoušku neskládají - v souladu s tím se liší i kreditové ohodnocení.
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si studenti předmět zapsali.
Poslední úprava: Bulantová Barbora, Mgr. (08.02.2024)
Credit criteria for summer term 2023/24
Regular attendance (a maximum of 2 unexcused absences), active participation in classes
Timely submission of all written tasks
Weekly Moodle grammar practice, at least 70% for the whole semester
End-of-term online vocabulary test (prerequisite to final written exam; max 1 resit)
participating in research as per the teacher's instructions
Criteria for the final written exam concluding the summer term 2023/24
Pass in end-of-year written examination. You will have to identify and label the different stages (functional sections) within an abstract, and then write a synthesis based on a given essay question and set texts; within this latter task you will need to include accurate referencing.
Two exam dates will be announced in June and one in September (resit).
A maximum of two resits are allowed.
* Note: Double-honours students are not required to take the end-of-year (Summer Term) written examination; in keeping with this, please note that their credits for English Language Seminar II differ in number from those awarded to single-honours students.
All requirements need to be met by the end of the academic year in which you have enrolled for the subject.
Poslední úprava: Bulantová Barbora, Mgr. (08.02.2024)
Literatura -
Hall, D., M. Foley (2004) Longman Advanced Learners' Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Harlow: Longman Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: GRAFT (27.09.2016)
Hall, D., M. Foley (2004) Longman Advanced Learners' Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Harlow: Longman Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: Mudrová Andrea, Bc. et Bc. (24.10.2019)
Požadavky ke zkoušce - angličtina
see above
Poslední úprava: Šebestová Denisa, Mgr., Ph.D. (12.02.2021)