PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe logopedická II - OPNS1S162B
Anglický název: Special Educational Practice in Logopedy II.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/6, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Prerekvizity : OPNS1S157B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (16.10.2018)
Předmět vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Je zaměřen na specifickou problematiku osob v dospělém věku, u nichž se projeví narušení komunikační schopnosti. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí na logopedické intervenci,je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (05.09.2021)

Praxe bude probíhat prezenční formou. Pokud bude nutné vzhledem k epidemiologické situaci přejít na jinou formu plnění odborné praxe, bude přihlášeným studentům sděleno e-mailem.

Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)

Povinná literatura:

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.

BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.

KEPKA, J. a KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8.

KOL.AUTORŮ Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

Doporučená literatura:

BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.

SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.

NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (16.10.2018)

K ukončení předmětu je požadováno zpracování deníku z praxe, v němž bude zachycen průběh odborné praxe; stručná charakteristika zařízení, které odbornou praxi poskytovalo. Rozpracování charakteristiky klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, stanovené diagnózy, průběh logopedické intervence

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK