PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika AJ VI - OPMN0A224B
Anglický název: ELT Methodology VI
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 18 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Prerekvizity : OPMN0A219B, OPMN0A220B, OPMN0A221B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.01.2024)
Cílem kurzu je syntéza teoretických poznatků z oblasti didaktiky anglického jazyka získaných v průběhu studia, prohloubení teoretické základny profesní kompetence studentů učitelství, zvědomování a formování individuálního pojetí cizojazyčné výuky a rozvoj reflektivních strategií a technik v souladu s pojetím učitele jako reflektivního praktika. Seminář provází účastníky procesem tvorby závěrečné práce. V průběhu semestru se budou společně hledat cesty k jejímu zpracování a diskutovat dílčí výstupy. Závěrečná práce je jedním z výstupů studia specializace anglický jazyk a zároveň přípravou na vstup do učitelské praxe. Reprezentuje autorův/autorčin utvářející se osobitý přístup k výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy v teoretické i praktické rovině. Má podobu profesního portfolia a obsahuje následující komponenty: 1. Esej s názvem 'Seven essential principles for teaching English to young learners’ 2. Observační archy a syntéza pozorování 3. Povinně-volitelná část.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (30.01.2024)

Plnění průběžných úkolů 2 h, hedání a studium literatury 20 h, příprava prezentace dílčích výstupů 2 h, konzultace 1 h, příprava observačního archu 1 h, observace 1 h, zpracování závěrečné eseje a reflexe observace 15 h , kompletace portfolia 2 h. 

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.01.2024)
  • Základní:

Richards, J.; Lockhart, Ch. (1996). Relfective Teaching in Second Language Classrooms. CUP (selected chapters)

 + Individually chosen according to the focus of the particular project

Doporučená:

Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido 

Maňák J.; Švec V. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: CPV

Nunan, D. (1992). Research methods in language teaching. Cambridge: CUP

Hopkins, D. (2002). A Teacher’s Guide to Classroom Research. Maindenhead: Open University Press

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.01.2024)

.        individualizovaný výběr principů výuky AJ

·        diskuze a následná úprava výběru principů

·        prezentace dílčích výsledků práce v seminářích

·        zpracování eseje

·        tvorba observačního archu

·        příprava na observaci

.        observace

·        reflexe observace

·        dopracování závěrečné práce

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.01.2024)

1. Účast na seminářích (max. 1 absence), připravenost

2. Plnění dílčích úkolů při zpracování jednotlivých částí práce (např. prezentace)

3. Odevzdání všech složek závěrečné práce v uvedených termínech, v uvedeném rozsahu a kvalitě (požadavky na závěrečou práci i termíny odevzdání budou sděleny na prvním semináři)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK