|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (25.10.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (28.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)
Praxe - hospitace ve výuce na 1. stupni ZŠ - 10 hodin Organizace praxe - 5 hodin Reflexe praxe a tvorba pedagogického deníku - 30 hodin Úkoly v Moodle - 10 hodin Studium literatury - 30 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN: 978-80-262-0043-7. FENSTERMACHER, G. D. J. F. SOLTIS J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-471-7. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)
Hospitace ve výuce učitelů 1. stupně ZŠ, diskuze, sledování videozáznamu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)
Hospitace ve výuce na 1. stupni ZŠ. Záznamy z hospitací, reflexe výuky. Skupinová reflexe v rámci seminářů.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.07.2021)
Úkoly studentů: A) Student/ka hospituje alespoň v 10 hodinách jiných učitelů na 1. stupni ZŠ (minimálně u 3 různých). Školu/y a učitele si po dohodě s vedením škol a učiteli dohaduje sama/sám. Praxe není učitelům honorována. B) Vede si záznamy z těchto hodin a písemnou reflexi hospitované výuky formou reflektivního deníku. Tuto dokumentaci odevzdává v Moodle. K reflexím student/ka nedostane podrobnou zpětnou vazbu, jen bude vyučující zhlédnuta a posouzena jako dostačující či vrácena studijící/mu k doplnění či přepracování. S obsahem pozorovaného a reflektovaného se bude pracovat při setkání. c) Student/ka v Moodle dále odevzdává: Esej „Já učitel/Já učitelka (sebereflexe studenta/studentky, tj. zamyšlení nad sebou na začátku studia na Pedagogické fakultě UK). Cílem zpracování eseje je uvažovat o sobě jako učiteli/učitelce, o své motivaci ke studiu, o své dosavadní pedagogické zkušenosti, o svých silných stránkách a osobních výzvách, uvažovat nad učitelskou profesí a nad očekáváními od pedagogické fakulty. Podmínkou pro přijetí eseje je respektování tématu, kultura písemného projevu (pravopis, stylistika) a respektování písemné podoby o rozsahu 1 – 2 strany, velikost písma 12. V eseji je ceněna hloubka uvažování a zdůvodňování a dokládání soudů.
|