PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba individuálně vzdělávacích plánů - OK0218290
Anglický název: Development of Individualized Education Plans
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Korekvizity : OK0218215, OK0218217
Prerekvizity : OK0218211, OK0218212, OK0218213, OK0218214, OK0218216
Záměnnost : OBSP18790
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (25.02.2018)
Úvod do kurzu - terminologie. Legislativní opora pro tvorbu individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory. Podpůrná optaření. Individuální vzdělávací plán (plán pedagogické podpory) - struktura, obsahové a časové schéma, varianty, průběžná evaluace a hodnocení, přizpůsobení plánu změnám. Zkušenosti ze zahraničí. Zásady pro vypracování individuálních vzdělávacích plánů. Posuzovací škály. Ukázky individuálních vzdělávacích plánů a jejich rozbor a komparace. Vlastní tvorba individuálního vzdělávacího plánu pro konkrétní dítě, žáka, studenta. Rodič jako člen týmu a spolutvůrce plánu. Externí konzultanti a poradci.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (25.02.2018)

BIEHLER, R.F. , SNOWMAN, J. PsychologyApplied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990
DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993
HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha, 1994
HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996.

JUCOVIČOVÁ, D, a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H 2009

KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ,Z.  Jak napsat a používat indivuduální vzdělávací program. Praha. Porál 2004
KOVALIKOVÁ S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995
KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha : Portál, 1996.
MERTIN M. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995
PETTY, Q. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996
PREKOPOVÁ J., SCHWEIZEROVÁ, CH. Neklidné dítě. Praha : Portál, 1994.
ŠVANCAROVÁ D. Podklady pro vypracování individuálního vzdělávacího programu. Institut ped.-psych. poradenství ČR : Praha1994
WIEDERHOLT, J. L., HAMMILL, D.D., BROWN, V.L. The Resource Teacher.Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.

ZELINKOVÁ,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací programPraha Portál 2001

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (25.02.2018)

Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování uměl vypracovat plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán pro dítě /žáka, studenta.../ se speciálními vzdělávacími potřebami.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK