|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (19.09.2022)
Zároveň je spolu s kurzem potřeba zapsat si i kurz JKM506 Statistika a datová analýza. Cílem kurzu je objasnit, jaké postavení má metodologie v procesu vědeckého poznání. Především se kurz snaží rozvíjet schopnost studentů produktivně využívat různé metody pro svůj vlastní výzkum. V průběhu kurzu budou představeny základní oblasti výzkumu a nejčastěji používané analytické nástroje. Důraz bude kladen také na zlepšení dovedností nezbytných pro psaní odborného textu a prezentaci výsledků výzkumu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (19.09.2023)
Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.
Průběžné testy: 2x 15 b. (v 8. a 12. týdnu výuky, tj. 23. 11. a 21. 12. 2023) = 30 b. Průběžné části týmového projektu (rešerše do 2. 11. 2023, metody do 14. 12. 2023): 2x 15 b. = 30 b. Oponentury projektů kolegů: 2x 6b (termín odevzdání: 11. 1. 2024) = 12 b. Finální projekt (odevzdání do 4. 1. 2024), prezentace výsledků a reakce na oponentury: 28 b. (termíny ve zkouškovém období) (V průběhu semestru se dle aktuální situace může objevit možnost získat bonusové body.) Studenti by měli využívat pravidelné konzultace se svým mentorem, přinejmenším před odevzdáním průběžného zpracovávání své semestrální práce. Konzultace mají podobu diskuse nad problémy vyskytnuvšími se během řešení projektu, ne pouhé zaslání rozpracovaných materiálu “ke kontrole”. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (19.09.2022)
BRYMAN, Alan. Social Research Methods (4th edition), 2012. Oxford: Oxford University Press. nebo BRYMAN, Alan a BELL, Emma. Business Research Methods (4th edition), 2015. Oxford: Oxford University Press. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. JENSEN, Klaus. A handbook of media and communication research: qualitative and quantitative methodologies. New York: Routledge, 2011, xii, 431 s. ISBN 9780415609661. Rozšiřující BARBOUR, Rosaline S. Introducing qualitative research: a students's guide to the craft of doing qualitative research. 1st publ. London: Sage Publications, 2008, viii, 319 s. ISBN 9781412934602. CRESWELL, John W. Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Thousand Oaks: SAGE Publications, c1998. ISBN 0-7619-0144-2. GERRING, John. Social science methodology: A unified framework. Cambridge: Cambridge University Press, 2011. LEAVY, Patricia. Oral history. Oxford: Oxford University Press, 2011, viii, 186 s. ISBN 9780199838097. LINDLOF, Thomas R a Bryan C. TAYLOR. Qualitative communication research methods. 3rd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2011, xvi, 377 s. ISBN 9781412974738. MITCHELL, Claudia. Doing visual research. Los Angeles: Sage, 2011, xvi, 216 s. ISBN 9781412945837. PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9. ROSE, Gillian. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials. 3rd ed. Los Angeles: Sage, 2012, xx, 386 s. ISBN 978-0-85702-888-4. TEDDLIE, Charles a Abbas TASHAKKORI. Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Thousand Oaks: Sage Publications, c2009, viii, 387 s. ISBN 9780761930129 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (19.09.2023)
05. 10. pH: Úvod kurzu, požadavky a hodnocení; Metodologie vs. metoda; Filozofické a gnoseologické kořeny sociálních věd, redukce, verifikace, falzifikace |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (19.09.2023)
V průběhu kurzu jsou využívány základní znalosti statistiky, zejména v případě dosavadního neabsolvování žádného kurzu statistiky je tudíž potřeba zapsat si spolu s kurzem i kurz JKM506 Statistika a datová analýza. Všem, pro které je kurz povinný, bude umožněn zápis. Není potřeba žádat o zápis z čekací listiny e-mailem. |