PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Diplomový seminář - JKM510
Anglický název: Thesis Seminar
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 30 (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: 20
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Patří ke studentské práci typu: diplomová práce
Další informace: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2538
Poznámka: povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Vyučující: doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D.
Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Anotace
Kurz je standardně vypisován v LS pro studenty 1. ročníku a vede k tvorbě tezí, na jejichž základě je pak vypracována finální diplomová práce. Mimořádně je kurz vypisován v ZS pro ostatní studenty.

Bez úspěšného absolvování semináře nebude možné teze předložit k schválení.

Cílem diplomového semináře je poskytnout studentům metodologickou a obsahovou podporu při tvorbě samostatné vědecké práce. Kurz podporuje kritické a logické myšlení, student v jeho průběhu pracuje systematicky na své závěrečné práci a využívá zejména možnosti konzultací s vedoucím práce. Seminář uvádí série přednášek o zpracování odborného textu. Vyžaduje nasazení a zapojení se ze strany studenta.
Další podklady ke kurzu na https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2538
Podklady k metodám dostupné rovněž na https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=3151
Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (19.02.2025)
Deskriptory

Kurz probíhá formou společných seminářů a posléze samostatných konzultací s vedoucím práce. Je proto vysoce doporučováno domluvit se s vedoucím práce v počátku semestru. Bez vedoucího práce nelze předmět úspěšně ukončit.

Okruhy pro kvalifikační práce katedry jsou vypsány zde.

Požadavky na diplomovou práci jsou uvedeny zde.

Poslední úprava: Houdek Petr, doc. Ing., Ph.D. (06.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínkou udělení zápočtu je odevzdání cca 15 až 20 stran diplomové práce jejímu vedoucímu, který vyhodnotí adekvátnost průběžné práce. Tento text musí zejména obsahovat úvod práce, z kterého je patrné:

1. jaký konkrétní problém práce řeší (jakou výzkumnou otázku zodpovídá);

2. proč je to důležité (pro poznání, výzkum, společnost, firmu atp.) a

3. co již bylo v dané oblasti prozkoumáno (s příslušnými referencemi na relevantní odbornou literaturu).

4. Mělo by být zjevné, jakou konkrétní mezeru v poznání diplomová práce zaplní (tj. co je v práci nové) a jakým způsobem (tj. pomocí jakých konkrétních metodik a dat). Dále by měla být zejména rozpracována rešerše a metodika sběru dat.

Nejpozději poslední týden výuky v semestrumusí být vložen do odevzdávárny v Moodle (https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2538) dokument reflektující požadavky výše (dokument lze dále upravovat, dle doporučení vedoucího, aby splnil všechny požadavky vedoucí k započteno). Nesplnění této povinnosti může být důvodem pro udělení nezapočteno.

Vedoucí práce zhodnotí průběh práce a udělí ne/započteno či (v případě externích vedoucích) zašle v průběhu zkouškového období e-mail garantovi předmětu, který udělí hodnocení (ne/započteno).

Na základě zpracování této části DP a hodnocení započteno mohou následně studenti vypracovat teze diplomové práce a odevzdají je v příslušném termínu na katedru.

Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (20.01.2025)
Literatura

Základní
BRYMAN, Alan. Social Research Methods (4th edition), 2012. Oxford: Oxford University Press. nebo BRYMAN, Alan a BELL, Emma. Business Research Methods (4th edition), 2015. Oxford: Oxford University Press.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
JENSEN, Klaus. A handbook of media and communication research: qualitative and quantitative methodologies. New York: Routledge, 2011, xii, 431 s. ISBN 9780415609661.

Rozšiřující
BARBOUR, Rosaline S. Introducing qualitative research: a students's guide to the craft of doing qualitative research. 1st publ. London: Sage Publications, 2008, viii, 319 s. ISBN 9781412934602.
CRESWELL, John W. Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Thousand Oaks: SAGE Publications, c1998. ISBN 0-7619-0144-2.
GERRING, John. Social science methodology: A unified framework. Cambridge: Cambridge University Press, 2011.
LEAVY, Patricia. Oral history. Oxford: Oxford University Press, 2011, viii, 186 s. ISBN 9780199838097.
LINDLOF, Thomas R a Bryan C. TAYLOR. Qualitative communication research methods. 3rd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2011, xvi, 377 s. ISBN 9781412974738.
MITCHELL, Claudia. Doing visual research. Los Angeles: Sage, 2011, xvi, 216 s. ISBN 9781412945837.
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
ROSE, Gillian. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials. 3rd ed. Los Angeles: Sage, 2012, xx, 386 s. ISBN 978-0-85702-888-4.
TEDDLIE, Charles a Abbas TASHAKKORI. Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Thousand Oaks: Sage Publications, c2009, viii, 387 s. ISBN 9780761930129
WOOLDRIDGE, Jeffrey M. Introductory econometrics: a modern approach. Seventh edition. Boston: Cengage, 2020. ISBN 9781337558860.

Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (20.01.2025)
Sylabus

Kurz začíná šesti společnými semináři:

1. Úvod předmětu, požadavky na absolvování; stanovení cíle diplomové práce (+ typické chyby)

2. Inspirace pro zaměření práce, motivace k práci ("jak a o čem DP psát" + typické chyby)

3. Rešerše a teorie, citační norma (+ typické chyby)

4. Metodiky sběru a vyhodnocení dat (+ typické chyby)

5. - 6.  Formální a strukturální pravidla při psaní odborného textu (+ typické chyby). Dobrá a špatná praxe u různých témat a přístupů (archivní, etnografický, dotazníkový, experimentální výzkum)

Následují individuální konzultace s vedoucími prací. Nejpozději s koncem zkouškového období student odevzdává vedoucímu finální dokument dle požadavků výše.

Poslední úprava: Houdek Petr, doc. Ing., Ph.D. (06.09.2024)
Vstupní požadavky

Předmět je nutné absolvovat až po kurzu JKM504 Metodologie výzkumu, na který navazuje.

Poslední úprava: Houdek Petr, doc. Ing., Ph.D. (31.07.2023)
Požadavky k zápisu

Všem, pro které je kurz povinný, bude umožněn zápis. Není potřeba žádat o zápis z čekací listiny e-mailem.

Poslední úprava: Houdek Petr, doc. Ing., Ph.D. (20.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK