PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kooperace a týmová spolupráce - AUP510029
Anglický název: Cooperation and Team Work
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: APD510018
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Záměnnost : APD510018
Je záměnnost pro: APD510018
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)
Podstata kooperace v sociálně psychologickém a pedagogickém rámci, její význam. Různé uspořádání sociálních vztahů -
kooperace vs. kompetice. Současná škola a kooperativní učení jako jeden z trendů jejího rozvoje. Principy kooperativního
učení. Metodologické a metodické otázky kooperativního učení, hodnocení v tomto systému. Problémy spojené se
zaváděním do praxe školy. Vztah kooperace ve školních podmínkách k profesní sféře. Formování kooperativních
sociálních dovedností. Možnosti týmové práce učitelů na škole. Týmová práce v jiných institucích. Řízení týmů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (20.04.2010)

Literatura povinná:

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha : Karolinum, 2001.

Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Praha, Management Press ,1994.

Literatura doporučená:

BENNET, B.; ROLHEISER-BENNET, C.; STEVAHN, L. Cooperative learning. Where heart meet mind. Toronto: Educational connections, 1991.

COHEN, E.G. Designing Groupwork. Strategies for the Heterogenous Classroom. New York : Teacher College Press, 1994.

ČÍHALOVÁ, E.; MAYER, I. Jak rozvíjet komunikaci a spolupráci. Zkušenosti z praxe na 1.stupni ZŠ. Praha : STROM, 1999.

JACQUES, D. Learning in Groups. London : Kogan Page, 1991.

JOHNSON, D. W.; JOHNSON, R. T.; JOHNSON HOLUBEC, E. Circles of Learning. Cooperation in the Clasroom. Edina : Interaction Book Company, 1990.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha : Karolinum, 2001.

PIL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Praha : STROM, 1999.

POLECHOVÁ, P. Interaktivní a kooperativní strategie v evropských projektech škol. Praha : PedF UK, 2000.

SLAVIN, R. Cooperative learning. New York : Longman,1983.

JOHNSON, R. T.; JOHNSON, D. W.; JOHNSON HOLUBEC, E. Structuring cooperative learning. Lessons Plans for Teachers. Edina : Interaction Book Company, 1987.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK