|
|
|
||
|
Předmět navazuje na Hudbu v současné škole I a připravuje budoucího pedagoga zvláště na práci s poslechovými skladbami v rámci hodin hudební výchovy na střední škole. Důraz je kladen na funkční propojení poslechu s praktickými činnostmi, didaktický postup práce s poslechovou skladbou, hudební aktivity zaměřené na vnímání jednotlivých složek hudby (hudebně výrazové prostředky apod.). Studenti se učí vést žáky k estetickému vnímání skutečnosti, potřebě uměleckého prožitku a též k osvojování poznatků v širších souvislostech.
The course builds on Music in the current school I and prepares future teachers, especially for working with listening compositions in music lessons at high school. Emphasis is placed on the functional connection of listening with practical activities, the didactic process of working with the listening composition, musical activities focused on the perception of individual components of music (musical means of expression, etc.). Students learn to lead students to an aesthetic perception of reality, the need for artistic experience and also to acquire knowledge in a broader context. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (05.10.2020)
|
|
||
|
Student propojuje poslech skladeb s praktickými činnostmi, je seznámen s didaktickým postupem práce s poslechovou skladbou. Student vytváří průpravná poslechová cvičení pro žáky. Student při přípravě na poslechovou část hodiny na střední škole využívá postupy, které žáky vedou k pochopení jednotlivých složek hudby. Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (26.01.2025)
|
|
||
|
3 kredity/90 hod.: 12 hod. semináře, 38 hod. příprava na semináře, 40 hod. tvorba seminární práce Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
|
1) Aktivní účast v hodinách (90% docházka) 2) Seminární práce: příprava na poslechovou část vyučovací hodiny na střední škole (vložení přípravy do Moodlu) a její prezentace v semináři Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
|
BEZDĚK, J. Soudobá hudba před tabulí. Plzeň: FPE ZČU, 2008. ISBN 978-80-7043-669-1. HERDEN, J. Hudba pro děti. Praha : Univerzita Karlova, 1992. ISBN 80-7066-522-X HERDEN, J. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Praha: Scientia, 1997. ISBN 978-80-7183-087-0. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole. Základní a výběrová řada. Hradec Králové: Tandem, 1997-2019. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Orlice, 2002. ISBN 80-903115-7-1. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK, Pedagogická fakulta. ISSN 1210-3683.
Forney, Ch., Dell´Antonio, A., Machlis, J. The Enjoyment of Music. London, New York : Norton&Company, 2013. 449 pp. ISBN 978-0-393-91255-5. Available on: http://dl.booktolearn.com/ebooks2/art/music/9780393912555_the_enjoyment_of_music_95f3.pdf Hess, C.A. Experiencing Latin American Music. University of California Press. 444 pp. ISBN 9780520285583. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (05.10.2020)
|
|
||
|
Specifičnost práce s poslechovými skladbami na střední škole Činnostní a integrativní pojetí poslechu hudby Vnímání hudebního díla v historickém kontextu a ve vztahu k ostatním druhům umění Metodické náměty pro práci s poslechovými skladbami na střední škole Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
