|
|
|
||
Jedná se o integrativní předmět, ve kterém studenti využijí a zúročí znalosti a dovednosti, které získali v jednotlivých didaktikách během studia. Akcentován je činnostní princip předmětu hudební výchova, veškeré výstupy jsou zaměřeny na praktickou realizaci ve školní praxi s využitím nejnovějších poznatků a trendů, včetně zapojení současných médií.
Poslední úprava: Kozánková Olga, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení studentů s principy práce v předmětu hudební výchova na ZŠ. Studenti si prakticky osvojí konkrétní metodické postupy realizace ve všech oblastech hudebně výchovných činností (vokálních, receptivních, instrumentálních a hudebně pohybových) s využitím současných možností instrumentáře a dostupných médií. Důraz je kladen na realizaci v praxi, postupy jsou praxí ověřeny – je ovšem vytvářen dostatečný prostor pro rozvíjení pedagogické kreativity studentů. Metodické postupy a didaktické situace plně respektujípsychologické a sociální předpoklady hudební výchovy na 2. stupni ZŠ nebo v příslušných ročnících víceletých gymnázií. Poslední úprava: Kozánková Olga, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Po dobu distančního vzdělávání probíhá výuka na platformě GoogleClassroom. Poslední úprava: Řepová Karolína, Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Herden, Jarolav. My pozor dáme a nejen posloucháme. Sciencia Praha, 1997 Herden, Jaroslav - Prchal Jan. Úpravy pro školní soubory. Univerzita Karlova Praha, 2001 Herden, Jaroslav. Hudba pro děti. Univerzita Karlova Praha, 1992 Herden, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme – metodika. Sciencia Praha, 1998 Herden, Jaroslav. Úprava lidových písní pro školní sbory. Univerzita Karlova Praha, 2007 Holubec ,Jiří - Prchal, Jan. Nebojte se klasiky. Bärenreiter Praha, 2007 Holubec, Jiří - Prchal, Jan. Populární hudba ve škole – zpíváme a hrajeme. Muzikservis Praha, 1999 Hurník, Ilja - Eben, Petr. Česká Orffova škola, díl I. Začátky. Supraphon Praha. 1962. Hurník, Ilja. Umění poslouchat hudbu. Supraphon – 1972, 2004 (ttps://www.supraphonline.cz/album/3385-hurnik-umeni-poslouchat-hudbu) Hurník, Lukáš. Tajemství hudby – Odtajněno! Grada Praha, 2000 Jurkovič, Pavel. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis Praha, 1998 Jurkovič, Pavel. Živá hudba minulosti. Muzikservis Praha, 1999 Prchal, Jan. Populární hudba ve škole. Reneta Music, Liberec 2007. Prchal, Jan. Slyšte, slyšte, poslouchejte. Reneta Music, Liberec 2007 Sedlák, František a kol. Didaktika HV 2. SPN Praha, 1984. Synek, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I. Univerzita Palackého Olomouci 2004. Synek, Jaromír. Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy I. Univerzita Palackého Olomouc, 2004. Váňová, Hana. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro I. stupeň. 1. díl. Práce s písní. Pedagogická fakulta Praha 2020. Poslední úprava: Bajerová Ludmila, Mgr. et Mgr. (06.10.2020)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích. Plnění dílčích úkolů z jednotlivých seminářů. Na závěr zimního semestru je zařazen teoreticko-praktický test. Vypracování (+realizace) vlastní přípravy na hodinu, v níž budou aplikovány dosud získané poznatky a dovednosti. Poslední úprava: Bajerová Ludmila, Mgr. et Mgr. (06.10.2020)
|
|
||
Osobnost učitele HV a předpoklady pro úspěšně a efektivně vedenou výuku HV a její místo v současné koncepci (HV a její nezastupitelné místo ve školním vzdělávacím programu - ŠVP), Standardy pro HV HV na2. st. ZŠ a její složky – činnostní pojetí předmětu (pěvecké, instrumentální, pohybové a receptivní) Organizace výuky HV, (vybavení odborné pracovny, příprava modelových situací s akcentem na činnostní pojetí předmětu) Stavba hodiny a její příprava Využití hudebních nástrojů ve výuce s akcentem na snadno ovladatelné nástroje, současné trendy, propojení s ostatními činnostmi Využití současných médií pro přípravu učitele i přímou realizaci ve výuce (audiovizuální technika, prezentace, práce s notačním programem, práce se střihovým software, využití internetu…) Hudebně didaktické hry a kvízy, problematika hodnocení a klasifikace Poslední úprava: Kozánková Olga, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|