|
|
|
||
Kurz je určen především studentům učitelství biologie a/nebo geografie se zaměřením na vzdělávání, plně otevřen je i studentům učitelství dalších předmětů, případně dalším zájemcům. Jeho cílem je poskytnout základní informace o environmentální výchově, představit hlavní přístupy, aktuální otázky a výzvy i výzkumná témata a především připravit budoucí učitele pro praktickou realizaci průřezového tématu Environmentální výchova podle Rámcového vzdělávacího programu. Poslední úprava: Matějček Tomáš, RNDr., Ph.D. (10.02.2023)
|
|
||
Seznam základní doporučené literatury: Činčera, J. (2007): Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Paido, Brno. Starší články z z Geografických rozhledů lze zdarma stáhnout na https://geograficke-rozhledy.cz/archiv Na stránkách https://mzp.cz/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi jsou volně ke stažení práce Činčery a kol. (2016), Činčery a Kroufka (2021)
Poslední úprava: Matějček Tomáš, RNDr., Ph.D. (17.02.2025)
|
|
||
Aktivní účast na výuce a splnění dílčích úkolů, které budou konkretizovány vyučujícím na úvodní hodině. V případě potřeby může výuka a/nebo splnění zápočtu proběhnout distanční (a/nebo on-line) formou. Poslední úprava: Matějček Tomáš, RNDr., Ph.D. (17.02.2025)
|
|
||
1. Základní pojmy, zdroje informací 2. Specifika ekologické a environmentální výchovy (dále jen EV) 3. Cíle a výukové prostředky EV 4. EV ve školách, průřezové téma EV, resp. Udržitelné prostředí 5. Doporučené očekávané výstupy EV 6. Příklady dobré praxe EV na školách 7. Výukové prostředky EV 8. Mimoškolní EV, organizace zaměřené na EV a osvětu. 9. Ekologický výukový program jako specifická forma EV 10. Hodnocení výsledků EV. Environmentální gramotnost 11. Vývoj a významné osobnosti EV 12. Základy ekopsychologie. 13. Environmentální etika. Poslední úprava: Matějček Tomáš, RNDr., Ph.D. (17.02.2025)
|