PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Metodologie výzkumu II - JKM594
Anglický název: Methodology of Research II
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:písemná
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 40 / 40 (40)
Minimální obsazenost: 20
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3151
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. RNDr. Jan Daniel Bláha, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Mgr. Ing. Marek Vranka
Vyučující: doc. PhDr. RNDr. Jan Daniel Bláha, Ph.D.
Mgr. Markéta Klásková
Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D.
Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Mgr. Ing. Marek Vranka
Prerekvizity : JKM556
Anotace
Cílem kurzu je praktická aplikace poznatků z metodologie výzkumu. Kurz se snaží rozvíjet schopnost studentů produktivně využívat představené metody pro svůj vlastní výzkum. Studenti by měli být schopni, v rámci týmových projektů, identifikovat mezery v odborné literatuře, stanovit cíl svého výzkumného projektu, vhodně zvolit výzkumnou metodu a zrealizovat vlastní výzkum, jehož výsledky budou prezentovány v rámci závěrečné výzkumné zprávy odpovídající standardům odborného textu. Důraz bude kladen také na nácvik dovedností nezbytných pro psaní odborného textu a prezentaci výsledků výzkumu.

Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (06.12.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.

Týmový projekt:
    1. část; rešerše: 25 b.
    2. část; metody: 25 b.
    Finální projekt: 25 b.
    Oponentury projektů jiných týmů 2x 5 b.: 10 b.
    Prezentace výsledků a reakce na oponentury: 15 b.
    (Finální projekt je hodnocen společně s jeho prezentací ve zkouškovém období.)

Studenti pravidelně využívají konzultace se svým mentorem, především s ohledem na vypracování jednotlivých částí své semestrální práce a to v dostatečném předstihu před jejich odevzdáním.

Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (04.02.2025)
Literatura

Základní

BARBOUR, Rosaline S. Introducing qualitative research: a students's guide to the craft of doing qualitative research. 1st publ. London: Sage Publications, 2008, viii, 319 s. ISBN 9781412934602.

MITCHELL, Claudia. Doing visual research. Los Angeles: Sage, 2011, xvi, 216 s. ISBN 9781412945837.

PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.


Rozšiřující
CRESWELL, John W. Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Thousand Oaks: SAGE Publications, c1998. ISBN 0-7619-0144-2.
GERRING, John. Social science methodology: A unified framework. Cambridge: Cambridge University Press, 2011.
LEAVY, Patricia. Oral history. Oxford: Oxford University Press, 2011, viii, 186 s. ISBN 9780199838097.
LINDLOF, Thomas R a Bryan C. TAYLOR. Qualitative communication research methods. 3rd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2011, xvi, 377 s. ISBN 9781412974738.
ROSE, Gillian. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials. 3rd ed. Los Angeles: Sage, 2012, xx, 386 s. ISBN 978-0-85702-888-4.
TEDDLIE, Charles a Abbas TASHAKKORI. Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Thousand Oaks: Sage Publications, c2009, viii, 387 s. ISBN 9780761930129

 

 

Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (06.12.2022)
Sylabus

Výuka má podobu setkání jednotlivých týmu / skupin týmů se svým mentorem. Čas a místo setkávání je na domluvě týmů s mentorem. Pravidelná frontální výuka během semestru není. V rámci jednotlivých setkání bude probíhat praktická aplikace poznatků získaných v rámci kurzu JKM556 Metodologie výzkumu I. 

1. Úvod kurzu, požadavky a hodnocení

2. Výběr výzkumného problému a cíle výzkumu; formulace výzkumných otázek a hypotéz

3. Provedení rešerše odborné literatury

4. Stanovení vhodných metod s ohledem na cíle výzkumu

5. Příprava metodologie výzkumu: výběr výzkumného souboru, jeho zdůvodnění, stanovení velikosti

6. Příprava metodologie výzkumu: příprava materiálů (otázek, škál, experimentálních podnětů apod.)

7. Etické aspekty výzkumného šetření, informovaný souhlas a souhlas etické komise

8. Plánování detailů logistiky sběru a záznamu dat

9. Archivace dat a ochrana osobních údajů

10. Analýza dat

11. Sepsání a prezentace výsledků

12. Diskuse výsledků, limitů a dalšího směrování výzkumu

Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (10.02.2025)
Požadavky k zápisu

Studenti, kteří mají kurz ve studijním plánu jako povinný a splňuji prerekvizitu, budou zapsání bez ohledu na kapacitu uvedenou v SISu. V těchto případech není potřeba o zápis žádat e-mailem.

Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (04.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK