{Kurz je pod tímto kódem určen studujícím magisterských studijních programů. Studující bakalářského programu si mohou zapsat jeho bakalářskou variantu s kódem začínajícím na "YB".}
Kurz se zaměřuje na představení klíčových přístupů a témat současné sociologie spotřeby. Na příkladu různých
zájmových oblastí studia (hudba, film, jídlo, alkohol, technologie, nakupování apod.) budeme ilustrovat klíčové
koncepty sociologie spotřeby, závěrečné části se pak budeme věnovat teoretických východiskům a perspektivám
jak přistupovat ke spotřebě jako sociologickému tématu.
Poslední úprava: Mašek Tomáš, Mgr. (20.11.2024)
Cíl předmětu
Porozumět způsobům, jakým je možné vymezit spotřebu jako fenomén sociologického výzkumu.
Seznámit se s různými přístupy ke studiu spotřeby v sociologii.
Získat základní přehled o hlavních oblastech zájmu ve studiu spotřeby.
Seznámit se a porozumět klíčovým konceptům, které jsou v sociologii spotřeby uplatňovány.
Poslední úprava: Špaček Ondřej, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu
Splnění předmětu se zakládá na vypracování seminární práce a ústní zkoušce. Seminární práce bude založena na studiu a rešerši odborné literatury v angličtině. Zadání, tematizace a postup zpracování seminární práce bude součástí práce během semestru. Seminární práce musí splňovat parametry odborného textu (viz proseminář k akademickým dovednostem). Po odevzdání práce bude kurz uzavřen ústní zkouškou, při které bude (a) diskutována seminární práce a (b) prověřena orientace v přednášených tématech sociologie spotřeby.
Poslední úprava: Špaček Ondřej, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.02.2025)
Metody výuky
Jádro kurzu tvoří přednášky k uvedeným tématům. Pro ukončení kurzu je nutné samostatné studium textu v angličtině (pro zpracování písemné práce).