Poslední úprava: Romana Pištěková (18.06.2014)
Cíle/výstupy:
- objasní historický vývoj, společenské a profesní determinanty, hodnoty a organizační formy i legislativní
ukotvení supervize v mezinárodním kontextu
- umí plánovat uspořádání supervize v souladu s posláním organizace, její vnitřní organizací a strukturou
- umí vyjednat supervizní kontrakt adekvátní potřebám organizace
- formuluje vztahy mezi supervizí a řízením a jejich úlohou v organizaci
- umí porovnat způsoby organizování a formy supervize v různých částech světa
Témata výuky:
- pojem supervize a jeho chápání v různých zemích
- historie a aktuální dilemata, epistemologie - reflexe x vědecká argumentace, Schon x Cochran,
- situované poznání x „objektivní“(nad-kontextové) poznání
- v supervizi: zkušenostní přístup, teorie, modely, emancipace supervizanta x kompetence
- možnosti supervize v SZ službách, supervize jako podpora kvality a celoživotního vzdělávání-součást
personálního manažmentu, principy a hodnoty pomáhajících profesí a jejich naplnění v supervizi, dopady
supervize na podporu pracovníků a do kultur organizace.
- Formy supervize, cíle, kontext, dohoda.
Cvičení a úlohy k dosažení dovedností
- Zkušenost s mezioborovou a týmovou spoluprací, práce v malých skupinách-příprava supervizní
dohody, hraní rolí- vyjednávání dohody
|