Úvod do didaktiky tělesné výchovy, zdroje a postavení v systému věd. Charakteristika úlohy žáka a učitele v edukačním procesu TV. Metodicko-organizační formy TV.
Vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV. Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na ZŠ, , ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednost, zájmové formy TV.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Introduction to didactics of physical education , resources and position in the sciences. Characteristics of the role of pupil and teacher in the educational process TV . Methodological and organizational forms of TV . Create a basic idea of the position and orientation of school didactics TV . Summary of theoretical and practical knowledge and skills for teaching TV at primary school , development of motor skills , motor skills and dexterity , interest form TV .
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Cíl předmětu -
Vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV. Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Create abasicidea of thepositionand orientation ofschooldidacticsTV.Summaryof theoreticalandpractical knowledgeandskills forteachingTV.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Podmínky zakončení předmětu -
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Requirements tothe course(creditortests)clearlybased onthe syllabuscontent, annotations, andthe announced-studiedinthe literaturedescribethe subjectinSISandare further refinedthe teacherat the beginningof the semester.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Literatura -
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Sylabus -
Zpracování a realizace praktických příprav vyučovacích hodin ve třídách 1. resp. 2. st. ZŠ, následná sebereflexe a evaluace na základě diagnostických metod. Možnosti realizace pohybových aktivit v režimu dne, zhodnocení prostředí školy z tohoto pohledu, zpracování integrovaného projektu, zpracování projektu podporujícího pohybové aktivity ve vztahu ke zdravému prostředí školy. Zápočtové požadavky - zpracování tří příprav na jednotku TV, realizace jedné z příprav, sebereflexe a analýza, zpracování integrovaného projektu pro vyučování, zpracování projektu prostředí podporujícího pohybové aktivity. Zápočet - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Development and implementation of practical preparation of lessons in the classroom first respectively . Second Wed School , subsequent self-reflection and evaluation on the basis of diagnostic methods. Possibility of physical exercise regime in the day, the school evaluation from this perspective , an integrated project processing , processing project supporting physical activity in relation to a healthy school environment. Requirements - processing of three writing plans , implementation of one of the preparations , self-reflection and analysis, processing integrated project for teaching, project development environment conducive to physical activity . Credit - theoretical knowledge and skills of their application.