|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. (31.08.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. (31.08.2022)
Absolvent předmětu je schopný stanovit cíle, plánovat vyučovací hodiny a hodnotit studijní výsledky s ohledem na charakteristiky a potřeby žáků a studentů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marek Fapšo, Ph.D. (21.09.2023)
Povinná literatura: DEWEY, J. Dewey Outlines Utopian Schools (lw.9: 136-140). In Dewey, J. The Collective Works of Johdn Dewey (1882-1953). Charlottesville: InteLex. 1992 SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 190 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-262-9. STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. et al. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016
Doproučená literatura
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 78 s. ISBN 978-80-7290-670-3. JANÍK, Tomáš. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-186-7. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno: Paido, 2007. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3. KUTHAN, R., PELCOVÁ, N., ZICHA, Z. (ed) Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Studia didactica I. Praha: Univerzita Karlova 2018. ISBN 978-80-7290-981-0. SLAVÍK, Jan et al. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. 455 stran. Syntézy výzkumu vzdělávání; svazek 3. ISBN 978-80-210-8568-8. SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVAR. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-8758-3. STAŇEK, Antonín. Didaktika společenských věd. In STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK, Zdeněk BENEŠ, et al. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-7769-0. STANĚK, Antonín. Výchovné paradoxy v kontextu didaktiky společenských věd. První vydání. Praha: Epocha, 2018. 178 stran. Erudica; svazek 33.ISBN 978-80-7557-111-3. ŠÍP, R. Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus. Brno: MUNIPress. (Vybrané kapitoly.) 2019 TOMEČEK, Slavoj. Metodika výuky základů společenských věd na středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. 113 s. ISBN 978-80-7368-880-6.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marek Fapšo, Ph.D. (21.09.2023)
Obsah předmětu tvoří témata:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marek Fapšo, Ph.D. (21.09.2023)
Požadavky k zakončení předmětu:
|