|
|
|
||
Cílem kurzu je aplikace teoretických oborově didaktických poznatků ve vymezeném kontextu 2. stupně základní školy. Studenti se seznámi se základními kurikulárními dokumenty (rámcových a školních vzdělávacích programů) a jejich vztah ke komunikační kompetenci. V kontextu výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ se budeme zabývat didaktickými tématy jako jsou faktory vyučovacího procesu, cíle a obsah výuky, specifika žáka a učitele, plánování a řízení edukačního procesu, a další. Analýza a hodnocení videonahrávek vyučovacích hodin na 2. stupni základních škol umožní studentům dále přesněji idenifikovat a hodnotit jednotlivé aspekty výuky cizího jazyka a zpřesňovat tak své profesní vidění. Studenti budou seznámeni s kritérii výběru a hodnocení didaktických prostředků, zejm. učebnic. Prostřednictvím autentických materiálů a nahrávek budou mít studenti možnost analyzovat a hodnotit ústní a písemný projevu žáků 2. stupně základní školy na různých úrovních komunikační kompetence.
Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Vzhledem k epidemiologické situaci a očekávané nemožnosti účastit se standardní výuky v rámci oborově didaktické praxe, bude akcent tohoto předmětu v online formě přenesen na pozorování a analýzu videozáznamů reaálné výuky z druhého stupně ZŠ. Na základě pozorování různých tříd a věkových skupin žáků budou elicitována témata, která jsou pro výuku na základní škole specifická, ale i další klíčové principy didaktiky anglického jazyka. Požadavkemna splnění předmětu tudíž bude plnění zadaných úkolů, aktivní účast na online výuce a závěrečné interview. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
attendance 80% active participation in class final observation/evaluation project on a chosen topic. vzhledem k pandemii: prubezne plneni a odevzdavani ukolu zadanych v průběhu semestru Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (22.02.2021)
|
|
||
Literature: GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5. ULIČNÁ, Klára a Karel ŽĎÁREK. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady [online]. Praha: Ústřední knihovna, Univerzita Karlova, 2017 [cit. 2017-05-30]. ISBN 978-80-88176-09-1. Dostupné z: https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
sylabus: - kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány, přípravy na hodinu - faktory vyučovacího procesu - cíle výuky - obsah výuky - žák - učitel - řízení edukačního procesu (role mateřského jazyka) - plánování hodiny / fáze hodiny - didaktické prostředky - hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|