|
|
|
||
Předmět je koncipován tak, že studenty/studentky vede k získání orientace v zásadách tvorby kvalitní prezentace (PPT) a úspěšné interpretaci informací konkrétní skupině příjemců. V rámci předmětu jsou posilovány komunikační a prezentační dovednosti v teoretické i praktické rovině.
Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA, Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je získání orientace v zásadách tvorby kvalitní prezentace (PPT) a úspěšné interpretace informací konkrétní skupině příjemců. Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA, Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Zápočet Zpracování a předvedení prezentace (PPT nebo jiný formát), diskuze Odevzdání tabulek s hodnotícími komentáři (viz základní informace k předmětu v IS Moodle)
Zapsání zápočtu je podmíněno zpracováním a odevzdáním všech distančních aktivit a jejich odsouhlasením vyučující. Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA, Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
Základní zdroje: BÁBEK, R. a I. SEHNALOVÁ. Jak komunikovat s různými typy lidí. Praha: Inboox CZ. 2013. ISBN 978-80-905416-0-3. LILLEY, R. Jak jednat s problematickými lidmi. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 80-251-0687-X. PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace. Umění mluvit, slyšet a rozumět. – 2. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1. ŠPAČKOVÁ, A. Moderní rétorika. Jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. 3. dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2965-7. TINKOVÁ, E. Rétorika aneb Řeč jako nástroj. Praktický průvodce řeči těla a verbální komunikací. Praha: Computer Media, 2010. ISBN 978-80-7402-074-2. Doporučené zdroje: BEDRNOVÁ, E., E. JAROŠOVÁ a I. NOVÝ. Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-239-0. BÁBEK, R. a I. SEHNALOVÁ. Jak zvládat konfliktní situace. Praha: Inboox CZ, 2015. ISBN 978-80-905416-1-0. HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace: Jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2432-2. MARTYNEK, R., J. PONDĚLÍČEK a Z. STOLARSKÁ. Písemná komunikace v praxi. Úprava obchodních a úředních písemností v 21. století. Praha: 1. VOX, 2015. 303 s. ISBN 978-80-87480-41-0. MUSIL, J. Sociální a mediální komunikace. Praha: UJAK, 2010. ISBN978-80-7452-002-0. PLAMÍNEK, J., FRANC, D. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. 2. doplněné vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1. PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 199 s. ISBN 978-80-247-3069-1.
Poslední úprava: Veteška Jaroslav, prof. PhDr., Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (31.01.2022)
|
|
||
1. Úvod do předmětu Komunikační a prezentační dovednosti 2. Dopady digitalizace na komunikaci 3. Prezentace a prezentační dovednosti (druhy prezentace, cílová skupina/profil posluchače, kroky přípravy prezentace/projevu, struktura prezentace, aktivizace posluchačů, hlavní zásady pro mezilidskou komunikaci, upevnění vztahu) 4. Komunikace a komunikační dovednosti (význam komunikace, druhy komunikace, komunikační typy, komunikační dovednosti, nonverbální komunikace, vnitřní a vnější komunikace) Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA, Ph.D. (21.01.2022)
|