|
|
|
||
Předmět poskytuje vhled do organizační struktury mateřské školy. Současné zaměření na různě pojaté aspekty (instituce, organizace, pospolitost) zároveň umožní vytvořit úvodní vstup do řízení školy nebo školského zařízení a porozumět postavení předškolního vzdělávání v širších souvislostech.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je vhled do organizačního uspořádání mateřské školy. Zacílení pozornosti na různě pojímaná hlediska (instituce, organizace, pospolitost) umožní zároveň vytvořit úvodní vstup do problematiky řízení školy či školského zařízení a pochopení postavení instituce předškolního vzdělávání v širším kontextu. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Seminární práce
Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8. SYSLOVÁ, Z.: Jak úspěšně řídit mateřskou školu, Wolters Kluwers Praha, 2012. ISBN 978-80-7357-976-0) SVĚTLÍK, J.: Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9. TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015, ISBN 978-80-7290-868-4 TRUNDA, J., ČAPEK, R.: Třídní klima a školní klima. Praha Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2742-4 TRUNDA, J., BŘÍZA, K. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: PedF UK Praha, 2012, ISBN 978-80-7290-541-6. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
1. Úvod do předmětu, seznámení se strukturou studia 2. Mateřská škola jako instituce 3. Mateřská škola jako organizace 4. Mateřská škola jako pospolitost 5. Mateřská škola jako komunitní centrum 6. Vztah mateřské školy a veřejnosti 7. Public relations školy 8. Vytváření a rozvoj klimatu mateřské školy 9. Vztah mateřské školy a jejího zřizovatele 10. Návaznosti mateřské a základní školy, obrysy spolupráce 11. Základní manažerské funkce 12. Aktuální problémy mateřských škol Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|