Multikulturní výchova - OPBY4P055B
|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s problematikou multikultury a inkluzivního vzdělávání. Pozornost bude věnována aktuálním otázkám migrace a interkulturního soužití. Předmět je dále zaměřen na otázky různých životních stylů a jejich reflexe v životě školy a v oblasti vzdělávací oblasti člověk a zdraví.
Cíle předmětu:
Studenti na základě odborných poznatků věcně argumentují a diskutují problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem jako specifické kategorie žáků v inkluzi. Studenti objasní proces podpory a možnosti školy při práci s těmito žáky na základě hlubšího pochopení historických a současných problémů migrace.
Přehled výukových témat:
1. Inkluzivní vzdělávání.
2. Základní terminologie, kultura, identita, etnocentrismus.
3. Skupiny, identita a minority.
4. Migrace
5. Děti s OMJ v české škole.
6. Uprchlictví, azylové řízení.
7. Dítě bez doprovodu.
8. Romský žák
9. Kazuistiky vybraných žáků s OMJ.
10. Pomáhající organizace a inkluzivní vzdělávání. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
Bauman, Z. (1999.)Globalizace. Praha: Mladá fronta. Beck, U. (2007). Co je to globalizace? Omyly a odpovědi. Brno: CDK. Buryánek, J. (2002). Interkulturní vzdělávání. Praha: Inkluzivní škola. Čaněk, D. (1996).Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku. Eriksen, H. (2007). Antropologie multikulturní společnosti. Praha: Triton. Jandourek, J. (2001). Sociologicky slovník. Praha: Portál. Prucha, J. (2006). Multikulturní výchova. Triton. Sartori, G. (2005). Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Esej o multietnické společnosti. Praha: Dokořán. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7916
Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|