|
|
|
||
Předmět Environmentální vzdělání pojednává o základní environmentální problematice ve vztahu k lokáním i globálním problémům se akcentem na souvislost mezi životním prostředím a zdravím.
Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.02.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se současnými globálními problémy životního prostředí s akcentem na subjektivní vnímání životního prostředí a jeho vlivu na zdraví. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.02.2018)
|
|
||
ČERNOUŠEK, M. Psychologie životního prostředí. Praha: Karolinum, 1992. MOLDAN, B. Ekologie, demokracie, trh. Praha: Informatorium MŽP ČR, 1992. PALATÝ, J. Toxikologie a životní prostředí, Praha: VČHT FTOP, 1993. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů člověka. Praha: Akademia, 2000. KOHÁK, E. Zelená svatozář: Kapitoly z ekologické etiky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. KELLER, J. Až na dno blahobytu: (ke společenským kořenům ekologické krize) Brno: Hnutí Duha, 1993. KOHÁK, E. Závod s časem: Texty z morální ekologie. Praha: Torst, 1996 KOLÁŘSKÝ, R. Filosofie a současná ekologická krize. Praha: Filosofia, 1998. LORENZ, K. Odumírání lidskosti. Praha: Mladá fronta, 1997. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.02.2018)
|
|
||
Aktivní účast - alespoň 70%. Zpracování zadaného úkolu. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.02.2018)
|
|
||
1. Základní ekologické a environmentální pojmy a jejich souvislosti. 2. Vývoj vztahu člověka k přírodě a životnímu prostředí. Globální problémy. 3. Vliv antropogenní činnosti na životní prostředí (atmosféru, hydrosféru, pedosféru), společná zodpovědnost za životní prostředí. Dobrovolné dohody a přístup k ochraně životního prostředí. Vztah stát - průmysl - spotřebitel. 4. Nezbytnost provázanosti ekologického myšlení a sociálních věd. Psychologie a ekologie, vnímání životního prostředí. 5. Životní prostředí jako zdroj informací. Životní prostředí a zdraví. Sociální systém a životní svět, životní prostředí a mezilidské interakce, lidské teritoriální chování, problém přelidnění, ekologická psychologie soukromí. 6. Stav a problémy životního prostředí v ČR. 7. Životní prostředí a děti - možnosti naplňování EV v prostředí školy. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.02.2018)
|