|
|
|
||
Předmět ateliér je zaměřen na integraci poznatků a zkušeností z teoretických, výtvarných a didaktických předmětů, tak
aby umožnil studentovi rozvíjení jeho vlastního výtvarného cítění a myšlení při vzniku autentického díla majícího
obsahové a formální kvality, v nichž se odráží schopnost orientace v současném výtvarném a uměleckém provozu,
spojené se schopností rozvíjet jednotlivé strukturální prvky v detailu i celku při formální výstavbě vlastního
uměleckého díla a reflektivní interpretaci vnímané skutečnosti. Osobní zkušenost a schopnost sebereflexe v procesu
studia jsou důležitou složkou pro rozvoj osobnosti studenta, který se pohybuje v prostoru ateliéru prostřednictvím
individuálních programů a konceptů stanovených ve vzájemné diskusi s pedagogem a které mu umožní získání
praktických zkušeností pro ovládnutí zákonitostí technik a technologií výrazového potenciálu při tvorbě. Pedagog
především přihlíží k potřebě studenta ve vztahu k jeho osobnostnímu charakteru a vlohám. Celé studium a pracovní
postupy jsou závislé na počtu lekcí, které jsou primárně vedeny k výstupu. Vzniklé artefakty disponují formální
uzavřeností s obsahovou náplní, kterou student obhájí a interpretuje v kontextu kulturněhistorických souvislostí, forem
a stylů ve vztahu k vlastnímu výtvarnému a uměleckému názoru. Úvodní setkání, seznámení s časovou dotací, počtem
a náplní lekcí a klasifikací; osobnost pedagoga a kritéria vztahu ke studentovi. Stanovení individuálních úkolů; úkoly,
řešení, postupy, varianty a zacílení; úkoly, řešení, postupy, varianty, diskuse, informace; úkoly, kvality a zápory;
hodnocení.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující se orientuje v plošné tvorbě (kresba, malba). Studující dovede používat výtvarné techníky prostorové tvorby (kresba, malba). Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
předložení a obhájení vlastního cyklu prací při společné prezentaci. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
zápočet Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Úvodní setkání, seznámení s časovou dotací, počtem a náplní lekcí a klasifikací; osobnost pedagoga a kritéria vztahu ke studentovi. Stanovení individuálních úkolů; úkoly, řešení, postupy, varianty a zacílení; úkoly, řešení, postupy, varianty, diskuse, informace; úkoly, kvality a zápory; hodnocení. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
● Studující používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|