|
|
|
||
Kurz seznamuje s tradičními a aktuálními proudy ve výtvarné výchově a představuje jejich důležité osy.
Zabývá se cíli ve výtvarné výchově a jejich kurikulárním zakotvením. Studenti a studentky si v průběhu semestru rozšiřují funkční
slovník výtvarné výchovy, učí se rozumět důležitým dokumentům a odborným textům. Studují vybrané texty z teorie
výtvarné výchovy. Cílem předmětu je představit posluchačstvu současnou výtvarnou výchovu definovanou
kurikulárními dokumenty, na pozadí historického vývoje ve dvacátém století, a otevřít cestu k porozumění možnostem
i mezím současných koncepcí. Kurz se soustředí na sledování změn v pojetí výtvarné výchovy ve druhé polovině
dvacátého století a v současnosti, se zřetelem ke změnám a posunům v teoretickém uvažování. Témata: oborová didaktika
výtvarné výchovy a nástin jejího vývoje, rešerše důležitých oborových textů (učebnice, metodiky, státní a školní
kurikulum, tématické plány, a další podpůrné materiály pro učitele a žáky), metody, cíle a formy výuky výtvarné
výchovy, klíčové problematiky oborové didaktiky, důrazy současných pojetí oborové didaktiky, učitelovo pojetí
výuky.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|
|
||
- představit současnou výtvarnou výchovu definovanou kurikulárními dokumenty, na pozadí historického vývoje ve dvacátém století, a otevřít cestu k porozumění možnostem i mezím současných koncepcí - podpořit zájem o hlubší studium oboru a motivovat k přijetí představy sebe sama jako vyučující/ho výtvarné výchovy Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 40 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 50 minut Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 5 hodin Plnění předmětu Seminární práce: 10 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 15 hodin Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Aktivní účast v seminářích (min 75 % docházka) úspěšné absolvování multichoice testu podklady ke zkoušce: nastudovaná literatura, dikuze v seminářích, zápisky z přednášek Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Oborová didaktika výtvarné výchovy a nástin jejího vývoje Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
- student/ka pojmenuje základní historické události a osobnosti spjaté s vývojem didaktiky a teorie výtvarné výchovy (KRAU 1.1 a 6.1) - studentka se orientuje v kurikulárních dokumentech a vzdělávací oblasti Umění a kultura, vysvětlí klíčové pojmy a kategorie RVP (KRAU 1.1 a 6.1) - student/ka formuluje s oporou v nastudované didaktické literatuře, na základě vlastní reflektované zkušenosti cíle vzdělávání ve vzdělávací oblasti Umění a kultura (KRAU 1.1 a 6.1) - student/ka formuluje a reflektuje vlastní zkušenosti, postoje a názory na výtvarné vzdělávání a respektujícím způsobem je porovnává a diskutuje v rámci studijní skupiny (KRAU 6.1) KRAU = kompetenční rámec absolventa/absolventky učitelství https://msmt.gov.cz/uploads/kompetencni_ramec_absolventa_2023_10.pdf Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (26.02.2025)
|