|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty s pedagogickými aspekty náhledu na dětský výtvarný projev, které vyplývají ze smyslu a
specifik výtvarných činností jako součásti všeobecného vzdělávání a s jejich společensko-historickými kontexty.
Výtvarný projev je nahlížen jako specifická forma vyjadřování a komunikace. Studenti si v průběhu semestru vytvářejí
základní funkční slovník výtvarné výchovy a učí se rozumět obecnému výchovnému směřování výtvarného oboru.
Studují vybrané texty z teorie výtvarné výchovy. Dotýkají se některých tradičních teorií zaměřených na
typologií tvorby, pojetí krize výtvarného projevu, kreativity, studují problematiku vývoje dětského výtvarného projevu
a jeho charakteristické rysy a stádia. Kurz představuje možné formy kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného
projevu dětí a dospívajících. Cílem předmětu je představit posluchačům pedagogický náhled na dětskou výtvarnou
činnost na pozadí historického vývoje ve dvacátém století se základním vhledem do oborové didaktiky výtvarné
výchovy. - Výtvarné umění a výtvarná výchova - Předpoklady pro úspěšnou činnost ve výtvarné výchově -
Zákonitosti a specifika dětského výtvarného projevu - Vývoj tvořivých schopností, funkce hry a výtvarný projev -
Charakteristické znaky dětského výtvarného projevu - Rozdíly ve výtvarném vnímání a výtvarné tvorbě - Didaktika
výtvarné výchovy v kontextu didaktik ostatních vzdělávacích oborů.
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
Porozumění zákonitostem dětského výtvarného projev; Orientace ve společensko-historických kontextech didaktiky VV; Prohloubení funkčního slovníku a schopnosti číst odborné texty; Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (23.09.2024)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut Samostudium literatury (za semestr): 15 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 5 hodin
Plnění předmětu Seminární práce: 5 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 10 hodin Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
HAZUKOVÁ, H.: ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Praha – PedF UK, 2005. Další literatura je uvedená v MS Teams. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
náhled na dětský výtvarný projev ve všeobecném vzdělávání východiska vzdělávacícho pojetí výtvarné výchovy základní funkční slovník výtvarné výchovy směřování výtvarného oboru typologií tvorby pojetí krize výtvarného projevu vývoje dětského výtvarného projevu a jeho charakteristické rysy a stádia. hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||
Zkouška Podmínky zkoušky budou uvedné v úvodu kurzu. Studenti jsou povinni navštěvovat semináře v rozsahu 80%. Přednášky nejsou povinné, ale neúčast na přednáškách generuje nemalý náklad a studující si musí chybějící látku doplnit, aby mohli úspěšné plnit předmět. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je představit posluchačům pedagogický náhled na dětskou výtvarnou Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (23.09.2024)
|