|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty se širokou problematikou vývojových poruch řeči v kontextu vzdělávacího systému.
Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou narušené komunikační schopnosti v předškolním věku (druhy narušené komunikační schopnosti, diagnostika, NKS ve vzdělávacím kontextu) a souvisejícími oblastmi. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenční formou. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích. Vypracování zadaných úkolů a jejich prezentace. Písemná zkouška, podmínkou přistoupení ke zkoušce je prezentace a odevzdání zadaných úkolů, a to nejpozději 14 dní před termínem zkoušky. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
KLENKOVÁ, J. - BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. KRAHULCOVÁ, B. Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA, 2013. BEDNÁŘOVÁ, J. - ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. BEDNÁŘOVÁ, J. - ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. DELL, C. W. Koktavost u dětí školního věku. Manuál pro logopedickou intervenci. Brno: Paido, 2004.
Další literatura bude doporučena v průběhu výuky. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
- přednáška a cvičení - studium relevantních odborných textů v češtině - diskuse a reflexe probíraných témat - práce (individuální a skupinová) na zadaných úkolech a prezentacích Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Ontogeneze řeči, patologie v řeči a jazyce, narušený vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, specificky narušený vývoj řeči, fonetické a fonologické poruchy, myofunkční poruchy, poruchy plynulosti řeči, mutismus. Metody a postupy v logopedickém pohledu. Práce s rodinou. Základní diagnostické logopedické postupy. Diagnostika a podpora rozvoje motorických schopností (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika). Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání. Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání. Rozvoj slovní zásoby. Gramatická složka řeči. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|