|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
politicka korektnost - DB.pdf | Četba na 21.10. | PhDr. Dana Bittnerová, CSc. |
|
||
Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)
|
|
||
Poslední úprava: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)
Cílem kurzu je připravit budoucí učitele na multikulturní prostředí české školy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Bittnerová, CSc. (30.05.2019)
Bittnerová, Dana – Doubek, David – Levínská, Markéta. 2011. Kulturní modely ve vzdělávání. Praha: FHS UK. Gellner, Arnošt. 1993. Národy a nacionalismus. Praha: H+H. Hadj Mousová, Zuzana. 2009. „Teoretický pohled na problematiku sociokulturně znevýhodněných žáků.“ Pp. 24-76 in Dana Bittnerová (ed.) Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných. Případ SIM. Praha: Ermat s.r.o. Kostelecká, Yvona- Hána, David - Hasman, Jiří 2017 Integrace žáků - cizinců v širším kontextu. Praha: Pedagogická fakulta UK. Morgensternová, M. - Šulová, L.: Interkulturní psychologie.Praha, Karolinum 2009. Průcha, J.: Interkulturní psychologie. Praha, Portál 2004. Stuchlíková, Iva - Vokrojová, Nela 2013. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků- specifikum vietnamské kultury. Pedagogika 63 (1), s. 5 - 24. |
|
||
Poslední úprava: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)
přímá výuka na učebně |
|
||
Poslední úprava: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)
Přítomnost na kurzu, seminární práce |
|
||
Poslední úprava: BITTNERO/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2010)
1. Podstata etnické a kulturní diverzity ve společnosti 2. Strategie řešení etnické a kulturní diversity ze strany minorit 3. Situace minorit v ČR 4. Pozice minorit ve škole 5. Národnostní školství 6. Strategie řešení sociokulturních handicapů 7. Imigranti - Specifická situace rodiny dítěte migranta 8. Významné skupiny migrantů a jejich profil s ohledem na pozici žáka ve škole 9. Romové v české společnosti 10. Romové v české škole 11. Programy posilující multikulturní postoje 12. Postoje učitelů vůči žákům z minorit |