|
|
|
||
Rozvoj dovedností didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků základních a středních škol. Tematika řečových dovedností či jazykových kompetencí. Rozvoj kompetencí strategických a dalších. Cílem je příprava na první souvislou pedagogickou praxi a její následná reflexe.
Sylabus:
1. cyklus - před praxemi
Řečové dovedností vs. Jazykové prostředky
Plánování hodin
Evaluace
Práce s učebnicí
2. cyklus
Reflexe rozvoje jazykových dovedností
Evaluace a autoevaluace učitele a žáka
Třída jako didaktická prostor a komunikace učitel-žák
Jazykové prostředky (úvod)
Reflexe v rámci 2. cyklu je prováděna na základě rozborů videonahrávek studentů.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (26.02.2017)
|
|
||
Základní literatura:
CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International
Literatura k evaluaci:
Libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo Techniques et pratiques de classe (CLE International).
Doplňková literatura:
BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN (coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER, H. (2009) : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International
Dokumenty:
Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. (2013) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT (2003) Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier (2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna
Časopisy:
Le français dans le Monde Cahiers pédagogiques Cizí jazyky
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (26.02.2017)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu, maximálně 3 absence. Portfolio - reflexe pedagogické praxe. Ústní pohovor - teoretická otázka v závislosti na tématech z praxe. Rozbor praktických situací ze Souvislé ped. praxe I. na základě videonahrávky. Maximálně tři pokusy na evaluaci.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (26.02.2017)
|