|
|
|
||
Kurz je zaměřen na rozvoj vzdělávání v české multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné. Cílem kurzu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Studenti se pomocí vlastních vyjadřovacích prostředků učí komunikovat a spolupracovat s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti. Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a místní komunity.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (26.08.2010)
|
|
||
Cílem kurzu je umožnit studentům seznámit se základními pojmy a inspirovat se při hledání adekvátních metod pro výuku multikulturní výchovy. Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
|
|
||
ACTON, GALLANT, VONDRÁČEK. Romové. Praha: Svojtka and Co., 2000. ISBN 80-7237-249-1 GABAL, I. Etnické menšiny ve střední Evropě. Praha: G plus G, 1999. ISBN 80-86-103-23-4 HOPPE, S., HOPPE, H., KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6 KOL. AUT. Interkulturní vzdělávání. Praha: Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s., 2002. ISBN 80-7106-614-1. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X PIKE, G., SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu I. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-369-2 PIKE, G., SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu II. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-474-5 PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum.Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2 RÝDL, K. a NEZEL, I. Rasismus a nacionalismus v současném životě. Praha: IPPP, 1997. ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9 ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8 Mezinárodní dokumenty o lidských právech a humanitárních otázkách
Internetový portál: www.varianty.cz
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
Požadavky na klasifikovaný zápočet Studenti si vyberou jedno z témat multikulturní výchovy a pro jeho zpracování mohou zvolit jednu ze tří forem: ? seminární práci ? poster ? power pointovou prezentaci
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
|
|
||
? multikulturní výchova jako průřezové téma v RVP a ŠVP; ? vymezení základních pojmů (intergaxe, asimilace, inkluze, stereotypy, xenofobie, rasisnus, gender -problémy); ? kulturní zvyklosti různých národů a etnik; ? rozdílné symboly v komunikaci, komunikační bariery, etiketa; ? aktuální témata pro výuku MV; ? zdroje informací pro výuku MV; ? specifické metody výuky MV s ukázkami Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
|