|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na specifika intervenčních postupů a strategií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a v prostředí školy zvláště zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je osvojit si základní znalosti, intervenční přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a prostředí škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a osvojit si dovednost aplikovat výsledky speciálně pedagogické diagnostiky a metodická doporučení poradenských pracovníků v přímé práci s žáky, dovednosti individualizovat edukační postupy, upravovat učební materiály a provádět formativní hodnocení žáků. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 134 hodinám. Přímá výuka: 15 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 30 hodin · seminární práce 30 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 39 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenční formou. Pokud bude nutné vzhledem k epidemiologické situaci přejít na formu distanční výuky, přihlášení studenti obdrží e-mailem informace týkající se platformy, na níž bude probíhat v rámci kurzu komunikace a kde budou uloženy materiály ke studiu i zadané úkoly. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. BRNO: Pedagogická fakulta MU, 2016, ISBN 978-80-210-6678-6. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Vypracování a prezentace zadaných úkolů a seminární práce. Všechny podklady ke zkoušce musí být odevzdány nejméně 14 dní před termínem zkoušky. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
1. Diagnostické domény v SPPG a jejich využití při plánování, realizaci a evaluaci výuky žáků se SVP; 2. Aplikace podpůrných opatření u žáky se SVP (individuálně, při skupinové a frontální práci se třídou); 3. Úpravy místní a časové pro žáky se SVP, metodické úpravy a jejich efektivita; 4. Využití a příprava metodických pomůcek pro práci s žáky se SVP; 5. Formativní hodnocení žáků se SVP; 6. Zvládání emoční zátěže při práci s žáky s problémovým chováním; 7. Zapojení asistenta pedagoga, jeho metodické vedení a kontrola, společná příprava na vyučování. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Předmět je zakončený zkouškou dle zadaných tematických okruhů. Podklady ke zkoušce musí být odevzdány nejméně 14 dní před termínem zkoušky. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=696 Název kurzu: Specifika edukačních postupů v SPPG s praxí https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9117 Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|