|
|
|
||
Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje ve školním věku, typy znevýhodnění ve školním prostředí, edukace, školní podpora, speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita, školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty, stav českého školství z hlediska integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, současná školská legislativa. Vzdělávání osob s kombinovaným postižením, systém tříd a škol zřízených pro osoby se speciálními vzděl.potřebami, speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben. Odlišnost v běžném školním prostředí- akceptace, nonakceptace, integrační modely v ČR a v zahraničí. Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (19.04.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je získat přehled edukačních specifik u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
Výuka přednášek v ZS 20/21 probíhá v prostředí MS Teams dle pravidelného rozvrhu. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (16.10.2020)
|
|
||
Zpracování seminární práce na zadané téma vztahující k vybrané cílové skupině. Návrh didaktické pomůcky pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami dle vybrané cílové skupiny. Písemný test. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (24.10.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5. ČERNÁ, M. a kolektiv Česká psychopedie. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3. BAJO, I., VAŠEK, Š. Pedagogika mentálně postihnutých. Bratislava: Sapientia, 1994. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. LANG,G. A KOL. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. MÜLLER, O., VALENTA, M. Psychopedie. Praha: Parta, 2003. ISBN 80-7920-063-5. OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: MU, 2009. 798-80-210-5030-3. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
Doporučená studijní literatura HÁDKOVÁ, K., INGALLOVÁ, L. Zařazování žáků s kochleárním implantátem do základních škol. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Paido: Brno, 2009. S. 165-177. ISBN 978-80-7315-189-8. KUBÍČOVÁ, Z., KUBÍČE, J. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti a žáky s tělesným postižením v MŠ a ZŠ. Praha, Septima 2001. ISBN 80-7216-166-0. Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. Praha: VÚP, 2008. ISBN 978-80-87000-25-0. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-02-1. Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (19.04.2017)
|
|
||
1. Edukační specifika žáka se sluchovým postižením. 2. Edukační specifika žáka se zrakovým postižením. 3. Edukační specifika žáka s NKS. 4. Edukační specifika žáka s SPU. 5. Edukační specifika žáka s PCH. 6. Edukační specifika žáka s mentálním postižením. 7. Edukační specifika žáka s tělesným postižením. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|