|
|
|
||
Současný systém škol a zařízení s účastí žáků se SVP. Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní podmínky společného vzdělávání. Žák se SVP - učitel a jejich vzájemná komunikace v běžné škole, specifika vzdělávání ve školách pro žáky se SVP. Klasifikace a hodnocení žáků se SVP. Osobnost speciálního pedagoga.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (13.09.2017)
|
|
||
Předmět bude zahájen konzultací v reálném čase výuky dle rozvrhu online prostřednictvím apliace MS Teams. Studentům budou poskytnuty informace o organizaci výuky v tomto předmětu ( pátek 16.10. od 9 do 12 hodin). Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty, návod najdete na odkazu: https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ Odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams vám bude zaslam pomocí pozvánky. Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (27.09.2020)
|
|
||
Zkouškový test- min 70%, možnost 2 opravných termínů.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (13.09.2017)
|
|
||
Základní studijní literatura BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. Brno: Paido, 2007.ISBN 978-80- 7315-144-7. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3070-7. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: Universita Palackého, 1999. ISBN 80-7067-981-6. MULLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001, 304s. ISBN 80-246-0181-8. VÍTKOVÁ, M. A KOL. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6. VÍTKOVÁ, M., PŘINOSILOVÁ, D., GAJZLEROVÁ, L., KLENKOVÁ, J., KOPEČNÝ, P., DOLEŽALOVÁ, L., BARTOŇOVÁ, M., RÖDEROVÁ, P., FIALOVÁ, I., BAZALOVÁ, B. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2014. Doporučená studijní literatura ČERNÁ, M. a kolektiv Česká psychopedie. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3. FRASER, J. Účinné poradenství při terapii koktavosti. Praha, Portál 2010. ISBN 978-80-7367-689-6. HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HÁDKOVÁ, K., INGALLOVÁ, L. Zařazování žáků s kochleárním implantátem do základních škol. In: BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Paido: Brno, 2009. S. 165-177. ISBN 978-80-7315-189-8. HÁJKOVÁ, V(ed.) Bazální stimulace, aktivace a komunikace žáků s kombinovaným postižením. Praha: EPOCHA, 2010. ISBN 978-80-904464-0-3. JELÍNKOVÁ, M. Vzdělávání a výchova dětí s autismem. Praha: Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-042-JUCOVIČOVÁ, D. a kolektiv Individuální vzdělávací plán. Praha: Nakladatelství D+H 2009. ISBN 978-80-8729-007. KOMORNÁ, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-60-4. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (13.09.2017)
|