|
|
|
||
|
Cílem kurzu je vybavit studenty kompetencemi pro vlastní improvizované jednání a rolovou hru a zároveň poskytnout studentům zážitkové i metodologické zázemí pro nastolení, vedení a využití těchto metod výuky při práci s dětmi.
V kurzu se studenti seznámí s hrami a cvičeními založenými na improvizaci, s dramatickou hrou a improvizací jako metodou zkoumání tématu, vytváření příběhu, práce na divadelním tvaru. Studenti poznají možnosti využití dramatických her a improvizací v osobnostně sociálním a uměleckém rozvoji dětí odpovídající věkové skupiny, zároveň sami získají dovednosti pro rolovou hru a improvizované jednání.
Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (28.09.2025)
|
|
||
|
Cílem kurzu je vybavit studenty kompetencemi pro vlastní improvizované jednání a rolovou hru a zároveň poskytnout studentům zážitkové i metodologické zázemí pro nastolení, vedení a využití těchto metod výuky při práci s dětmi. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (28.09.2025)
|
|
||
|
Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je aktivní účast (min. 70% docházky), orientace v povinné literatuře a závěrečná písemná práce (plán lekce) dle zadání vyučujícího. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (28.09.2025)
|
|
||
MACKOVÁ, Silva. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (30.09.2025)
|
|
||
|
Improvizační cvičení a techniky; improvizace a rolová hra; dramatické hry a cvičení jako prostředek tvorby a zkoumání příběhů a jejich témat; improvizace a dramatické hry při práci na jevištním tvaru.
Teorie + cvičení 2 x 270 min. (dvě bloková setkání za semestr) + příprava a plánování samostatné lekce, její realizace a reflexe ... cca 8 hodin + studium odborné literatury ... cca 5 hodin Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (28.09.2025)
|
|
||
|
Vypracovaný plán lekce s využitím dramatickovýchovných improvizačních metod a jeho realizace (dle domluvy) a reflexe. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (28.09.2025)
|
|
||
Improvizace a dramatická hra jako cesta ke vzniku jevištního tvaru- teorie a zážitkové bloky s reflexí Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (28.09.2025)
|