PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Cizí jazyk – angličtina I - OKMN0A181B
Anglický název: Foreign language - English I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5785
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Mgr. Tereza Humhalová
Záměnnost : OPMN0A181B
Je prerekvizitou pro: OKMN0A185B
Anotace -
V kurzu Cizí jazyk - angličtina I se systematicky se pracuje s učebnicí Speakout (3. vydání) od Pearson a rozvíjejí se řečové dovednosti studentů, a to v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a psaní s rostoucím důrazem na správnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu. Texty a nahrávky jsou všestranně využívány; studenti jsou stimulováni k jasnému formulování názoru k jejich obsahu. Systematicky se rozšiřuje slovní zásoba zejména o kolokace, idiomy, frázová slovesa a abstraktní pojmy. Studenti jsou vedeni k chápání mluvnice jako systému a jejich znalosti v této oblasti se rozšiřují o jevy vyskytující se v probíraných textech.
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
Cíl předmětu -

Cílem tohoto předmětu je rozvíjet cizojazyčnou komunikační kompetenci studentů na úrovních B1 a B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
Deskriptory

přímá výuka (12 hodin), průběžná příprava na jednotlivé hodiny - domácí úkoly a samostudium (25 hodin), psaní eseje (5 hodin), příprava na zápočtový test (18 hodin)

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu -
80% docházka; 1 psaný projev (150 - 450 slov); písemný test (65%; celkově 2 pokusy)
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
Literatura -

Povinná literatura (středně pokročilí):

CLARE A., WILSON, J. J. Speakout B2. 3. vydání. Student´s Book and eBook with Online Practice. Pearson. 2023. ISBN-13: 9781292359540. 

Povinná literatura (mírně pokročilí):

CLARE A., WILSON, J. J. Speakout B1. 3. vydání. Student´s Book and eBook with Online Practice. Pearson. 2023. ISBN: 9781292359533.

Doporučená literatura (obě jazykové úrovně):

Oxford Advanced Learner’s Dictionary. 8th ed. Oxford: OUP ELT, 2010. ISBN 0194799123.

Oxford Collocations Dictionary for students of English. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978 0 19 4325387.
AYTO, J. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2010 (3rd ed.). ISBN 978-0-19-431287-5.

McCARTHY, M.; O’DELL, F. English Collocations in Use. Cambridge: CUP, 2005. ISBN-10 0-521-60378-1.
SWAN, M. Practical English Usage. Oxford: OUP, 2005. ISBN-13: 978-0194420983.

Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford: OUP, 2014. ISBN 978-0-19-433350-4.

www.oup.com/elt/insight

www.bbc.com
www.usatoday.comwww.independent.co.uk

http://www.macmillandictionary.com/

http://www.helpforenglish.cz/

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
Sylabus -

Hlavní témata (středně pokročilí):

my identity, personality adjectives, memory, present perfect simple and continuous, while and whereas, social media, amazing lives, quantifiers, how to speculate

Hlavní témata (mírně pokročilí):

people and relationships, personality adjectives, lifestyle, jobs and work, conversation topics, adjectives for feelings (-ed/-ing), story words, types of film

present simple and present continuous, state verbs, adverbs of frequency, verb patterns, modifiers, narrative tenses, past simple and present perfect

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
Studijní opory -

Go to: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5785

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (25.09.2020)
Výsledky učení -

Na úrovni B1 studující

v oblasti poslechu:

  • dokážou porozumět hlavním bodům zřetelně vysloveného projevu na běžná témata, která se vyskytují např. v práci, škole, volném čase
  • dokážou pochopit hlavní myšlenky rozhlasových nebo televizních programů o aktuálních záležitostech, pokud je projev relativně pomalý a jasný
  • dokážou sledovat diskuze na známá témata

v oblasti mluvení:

  • dokážou krátce pohovořit o tématech, která jsou jim známá nebo osobně zajímavá
  • dokážou popisovat zkušenosti, události, sny, naděje a ambice, stejně jako stručně uvádět důvody a vysvětlení svých názorů
  • dokážou se účastnit konverzací na známá témata a vyjadřovat názory s přiměřenou plynulostí

v oblasti psaní:

  • dokážou psát jednoduchý text na témata, která jsou jim známá nebo osobně zajímavá
  • dokážou psát popisy zkušeností, událostí a plánů
  • dokážou vytvářet krátké eseje nebo zprávy na známá témata nebo osobní zájmy

v oblasti čtení:

  • dokážou porozumět textům, které se skládají převážně z běžného každodenního jazyka
  • dokážou porozumět popisům událostí, pocitů a přání v osobních dopisech
  • dokážou najít specifické informace v jednoduchých písemných materiálech, jako jsou reklamy, jídelní lístky a jízdní řády
  • dokážou pochopit hlavní myšlenky článků na známá témata nebo osobní zájmy

v oblasti slovní zásoby:

  • dokážou používat širokou škálu slovní zásoby týkající se známých témat, jako jsou každodenní rutiny, práce, cestování a koníčky
  • dokážou rozumět a používat základní idiomatické výrazy a hovorový jazyk
  • dokážou aplikovat slovní zásobu k zvládání základních sociálních interakcí a vyjadřování potřeb, názorů a pocitů
  • dokážou používat běžné fráze a výrazy k popisu situací, zkušeností a plánů

v oblasti gramatiky:

  • dokážou používat základní gramatické struktury s přiměřenou přesností, včetně jednoduchých přítomných, minulých a budoucích časů
  • dokážou zvládnout většinu běžných nepravidelných sloves a správně tvořit otázky a zápor
  • dokážou používat komparativy a superlativy k vyjadřování srovnání
  • dokážou používat modální slovesa k vyjadřování nutnosti, možnosti a schopnosti (např. can, must, should)
  • dokážou tvořit složené věty s použitím spojek jako „because“, „if“, „although“ a „when“

Na úrovni B2 studující

v oblasti poslechu:

  • dokážou porozumět hlavním myšlenkám složitých projevů na konkrétní i abstraktní témata, včetně odborně laděných témat
  • dokážou sledovat různé rozhlasové nebo televizní programy o aktuálních záležitostech nebo tématech osobního či profesního zájmu
  • dokážou porozumět delšímu projevu, i když není jasně strukturovaný a vztahy jsou naznačeny pouze implicitně

v oblasti mluvení:

  • dokážou jasně mluvit o mnoha tématech, která je zajímají
  • dokážou vysvětlit názor na aktuální téma, přičemž uvádějí výhody a nevýhody
  • dokážou komunikovat plynně a spontánně, což umožňuje pravidelnou interakci s rodilými i nerodilými mluvčími bez výrazného úsilí z obou stran

v oblasti psaní:

  • dokážou napsat jasně strukturovaný a koherentní text na rozmanitá témata
  • dokážou napsat esej nebo zprávu včetně důvodů ve prospěch nebo proti určitému názoru

v oblasti čtení:

  • dokážou číst články a zprávy týkající se současných problémů
  • dokážou porozumět současné literární próze
  • dokážou najít specifické informace v komplexních textech, jako jsou manuály nebo technické popisy, a pochopit podrobné pokyny

v oblasti slovní zásoby:

  • dokážou používat širokou škálu slovní zásoby k zvládání většiny témat týkajících se jejich zájmů a odbornosti
  • dokážou rozumět a používat idiomatické výrazy a hovorový jazyk s přiměřenou mírou vhodnosti
  • dokážou využít slovní zásobu k formulaci detailních myšlenek a přesnému vyjádření abstraktních či složitějších témat

v oblasti gramatiky:

  • dokážou používat složité větné struktury s jistotou, včetně rozmanitých časů
  • dokážou zvládnout většinu nepravidelných sloves a správně tvořit složité otázky a zápor
  • dokážou používat různé gramatické struktury k vyjádření nuancí, jako jsou podmínkové věty, trpný rod a nepřímá řeč
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK