|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty učitelství matematiky s podstatou práce v matematice s žáky talentovanými na matematiku a naopak s žáky se specifickými poruchami učení tak, aby dokázali zohlednit jejich odlišnosti od běžné populace.
Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
|
|
||
Pokud nebude možná prezenční výuka, bude výuka probírat v Zoomu. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Patáková, E. Metody tvorby úloh pro nadané žáky. Praha: PedF UK, 2013 Ročenky MO Ročenky matematického klokana Konferenční sborníky - Ani jeden matematický talent nazmar BLAŽKOVÁ, R. Specifické vývojové poruchy učení a možnosti podpory žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice. In Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8. BLAŽKOVÁ, R. a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-89-3 Doporučená literatura ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-326-9 Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
|
|
||
Seiminární práce a dílčí úkoly zadané v Moodle. Poslední úprava: STEHLIKO (31.01.2019)
|
|
||
1. Talent, nadání, matematický talent, didaktické metody práce s těmito žáky. Práce v hodinách matematiky a mimoškolní činnosti (např. matematické soutěže). 2. Žáci s poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie). Možnosti a techniky kompenzace těchto poruch v matematice. 3. Individuální studijní plány a žáci se speciálními potřebami v kurikulárních dokumentech. Na některé semináře budou pozváni externí odborníci na dané téma (např. na práci s žáky se specifickými poruchami učení, na práci s žáky talentovanými na matematiky, na přípravu a organizace matematických soutěží (např. Matematické olympiády), včetně učitele z praxe. Studenti kombinovaného studia budou mít přednášky zprostředkované např. formou videozáznamu. Poslední úprava: STEHLIKO (26.03.2019)
|