PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe z výchovy ke zdraví s reflexí - OKBY4P042A
Anglický název: Practice of Education towards Healthwith Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
Vyučující: Mgr. Petr Mácha
Prerekvizity : OKBY4P012A, OKBY4P023A
Je prerekvizitou pro: OKBY4P053C, OKBY4P062B
Anotace
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví.
Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je prohloubit kompetence studentů v bakalářském studiu oboru výchova ke zdraví se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia. Studující prokáže znalosti implmentace výchovy ke zdraví v kurikulu, analyzuje výukovou jednotku z hlediska výchovy ke zdraví, naplánuje, realizuje a reflektuje mikrovýstup ve výuce.

Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
Literatura

avlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál.

Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.

Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie.

Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství.

Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál.

https://www.podporainkluze.cz

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Sylabus

Přehled výukových témat:

Komunitní programy podpory zdraví

1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti.
2. Návštěva školských zařízeních 
3. Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí.
4. Spolupráce školy a dalších subjektů při řešení syndromu rizikového chování.
5. Reflexe praxe.

Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
Výsledky učení

Studující

- uvede příklady implementace výchovy ke zdraví v kurikulu, vhodně použije základní terminologii

- uvede příklady rizik ohrožujících pohodu a zdraví ve škole, navrhne příklady preventivních opatření

- analyzuje vybranou výukovou jednotku z hlediska podpory zdraví

- analyzuje a s oporou o argumenty diskutuje vybranou strategii podpory zdraví z pohledu školy či školského zařízení

- uvede příklady spolupráce školy a dalších subjektů v oblasti podpory zdraví a zhodnotí jejich význam

- naplánuje a realizuje mikrovýstup ve výuce v oblasti výchovy ke zdraví, navrhne alterace

Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK