|
|
|
||
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubit kompetence studentů v bakalářském studiu oboru výchova ke zdraví se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia. Studující prokáže znalosti implmentace výchovy ke zdraví v kurikulu, analyzuje výukovou jednotku z hlediska výchovy ke zdraví, naplánuje, realizuje a reflektuje mikrovýstup ve výuce. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|
|
||
avlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál. Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie. Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství. Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál. https://www.podporainkluze.cz Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Přehled výukových témat: Komunitní programy podpory zdraví 1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|
|
||
Studující - uvede příklady implementace výchovy ke zdraví v kurikulu, vhodně použije základní terminologii - uvede příklady rizik ohrožujících pohodu a zdraví ve škole, navrhne příklady preventivních opatření - analyzuje vybranou výukovou jednotku z hlediska podpory zdraví - analyzuje a s oporou o argumenty diskutuje vybranou strategii podpory zdraví z pohledu školy či školského zařízení - uvede příklady spolupráce školy a dalších subjektů v oblasti podpory zdraví a zhodnotí jejich význam - naplánuje a realizuje mikrovýstup ve výuce v oblasti výchovy ke zdraví, navrhne alterace Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (04.02.2025)
|