V předmětu se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností ve své specializaci, na možnosti poznávání a rozvoje různých stránek osobnosti žáků, seznamují se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení. Studenti mají pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)
In this course students focus on developing teaching skills in their specialty, familiar with the school as a whole, its atmosphere, social relations, management standards. Students have to understand how the above affect the educational work of the school and its results.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)
Deskriptory
V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení. .
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)
Literatura
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997. VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)
Sylabus -
Náslechy u zkušených učitelů, rozvoj schopnosti pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele.
Hospitační činnost ve výuce prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku, varianty tvorby hospitačního záznamu, úloha hospitačního pozorování.
Rozbor hospitační činnosti, analýza pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, didaktická analýza učiva, poznávání stránek osobností žáků.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)
Auditions for experienced teachers to develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers.
Hospitality activities in the teaching of practical subjects and vocational training, options for the creation of a hospice record, the role of hospitable observation.
Analysis hospitační activities, analysis of observed phenomena and didactic situations in teaching, didactic curriculum analysis.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (25.01.2022)