V předmětu Odborná pedagogická praxe se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností ve svém zaměření. Hlavní pozornost je věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů praktického zaměření svého oboru na SOŠ. Analyzovaná témata se budou dotýkat sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů, osobního vzdělávacího prostředí žáka a učitele.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
The course Pedagogical practice, students focus on developing teaching skills in their focus. The main attention is paid to specific examples of good practice in teaching subjects at secondary school in their field. Analyzing a subject will affect the sharing of information, experiences and teaching materials, personal learning environment, student and teacher.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Deskriptory
V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe. Vypracování a úspěšné splnění zadaných úloh k řešení (hospitační záznamy, modelové přípravy na výuku). Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování. Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu. Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Literatura
ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : MÚ, 1995. ISBN 80-210-1081-9. ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. MOŠNA, R., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : KTCHVOV Pedf UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
Sylabus -
rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele rozvíjet dovednost vést záznam pozorování vyučování na hospitacích prezentace a následný rozbor vybraného tematického celku před ostatními posluchači a před kamerou realizace vlastních vyučovacích výstupů, vedení studentů ve vyučovacím procesu
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)
develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers develop the skills to keep a record observations on observing teaching presentation and subsequent analysis of the theme selected before other listeners and the camera realization of their own teaching outcomes, guide students in the teaching process
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (08.09.2022)