Úvod do kurzu - terminologie. Legislativní opora pro tvorbu individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory. Podpůrná optaření. Individuální vzdělávací plán (plán pedagogické podpory) - struktura, obsahové a časové schéma, varianty, průběžná evaluace a hodnocení, přizpůsobení plánu změnám.
Zkušenosti ze zahraničí. Zásady pro vypracování individuálních vzdělávacích plánů. Posuzovací škály. Ukázky individuálních vzdělávacích plánů a
jejich rozbor a komparace. Vlastní tvorba individuálního vzdělávacího plánu pro konkrétní dítě, žáka, studenta. Rodič jako člen týmu a spolutvůrce plánu.
Externí konzultanti a poradci.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (25.02.2018)
Introduction to the course - terminology. Legislative support for the creation of individual educational plans and educational support plans. Support measures. Individual educational plan (educatinal support plan) - structure, content and timing, variations, continuous evaluation, adaptation of changes. Experience from abroad. Principles for developing individual educatinal plans. Assessment scales. Examples of individual educational plans and their analysis and comparison. Creating an individual educational plan for a specific child, pupil, student. Parent as a team member and co-creator of the plan. External consultants.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (30.05.2019)
Literatura
BIEHLER, R.F. , SNOWMAN, J. PsychologyApplied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990 DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993 HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha, 1994 HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996.
JUCOVIČOVÁ, D, a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H 2009
KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ,Z. Jak napsat a používat indivuduální vzdělávací program. Praha. Porál 2004 KOVALIKOVÁ S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995 KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha : Portál, 1996. MERTIN M. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995 PETTY, Q. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996 PREKOPOVÁ J., SCHWEIZEROVÁ, CH. Neklidné dítě. Praha : Portál, 1994. ŠVANCAROVÁ D. Podklady pro vypracování individuálního vzdělávacího programu. Institut ped.-psych. poradenství ČR : Praha1994 WIEDERHOLT, J. L., HAMMILL, D.D., BROWN, V.L. The Resource Teacher.Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.
ZELINKOVÁ,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací programPraha Portál 2001
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (25.02.2018)
Sylabus
Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování uměl vypracovat plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán pro dítě /žáka, studenta.../ se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (25.02.2018)