Sppg znevýhod. člověka s SP II. - OBSP18716
|
|
|
||
Komunikační metody sluchově postižených, orální metoda, bilingvální metoda, totální komunikace, znakový jazyk.
Kompenzační pomůcky, sluchadla, FM systémy, kochleární implantát. Uvedení do problematiky výchovy dítěte se
sluchovým postižením, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte, rehabilitace po KI (sluchová výchova, řečová
výchova, odezírání). Provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova,
středisko rané péče, speciálně pedagogické centrum,mateřská škola, základní škola, střední škola, možnosti studia na
vysoké škole. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe
pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2 NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994 HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení - úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 987-80-262-0084-0 Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2017)
|
|
||
100% účast studentů na seminářích. Studenti odevzdají komentovaný zápis z návštěvy speciálního zařízení, ke ktrému bude přihlédnuto při zkoušce z předmětu. Součástí zkoušky je písemný test. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2017)
|