Muzikoterapie I. - OBPS18312
|
|
|
||
Seminář probíhá formou výcvikové uzavřené skupiny a prolínají se v něm tři základní roviny:
Teoretická rovina - témata vztahující se k předmětu muzikoterapie. Jednotlivá témata se probírají a diskutují s podporou
pracovních listů a videoprezentace (příklady teoretických okruhů - Historický kontext využití zvuku a hudby jako
terapeutického nástroje, Vliv zvuku a hudby na lidský organismus, Osobnost muzikoterapeuta, Celostní přístup v
muzikoterapii atd.).
Tréninková rovina - vedení muzikoterapeutických setkání. Tato část probíhá ve spolupráci s klienty a zaměstnanci DÚSP v
Tloskově a pod metodickým vedením vyučujícího.
Prožitková rovina - filozofie celého semináře vychází z přesvědčení, že nejlepším způsobem výuky v oblasti terapeutické
práce je sebezkušenost. Vedle vlastního prožitku v různých technikách do této roviny patří i zkušenost s fungováním a
vývojem dynamiky uzavřené výcvikové skupiny a psaní esejů reflektujících vnímání a roli jednotlivce v kontextu skupinové
práce
Vzhledem k formě semináře probíhá výuka formou tří víkendových setkání v DÚSP v Tloskově a počet studentů ve
skupině je limitován (max. 12 studentů)
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
|
|
||
HORŇÁKOVÁ, M. Činostnná terapia v liečebnej pedagogike. Bratislava : Creativpress, 1995. KUBOVÁ, L. Hiporehabilitace jako možnost psychoterapie intervence u duševních poruch. HIPO rehabilitace. IV. roč., č.3. LINKA, A Kapitoly z muzikoterapie. Rosice : Gloria, 1997. PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7. VALENTA, M a kol. Dramatika pro speciální pedagogy. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995. Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (22.05.2006)
|