Arteterapie I. - OBPS18311
|
|
|
||
Teorie: Vymezení arteterapie a její teoretická východiska v souvislostech speciální pedagogiky. Vztah arteterapie a
psychoterapie, arteterapeutické přístupy v kontextech psychoterapeutických koncepcí. Historické kontexty současného
stavu oboru - stručný náhled do historického vývoje arteterapie. Art-psychoterapie (druhoprocesové arteterapie) a terapie
uměním (prvoprocesové arteterapie). Specializace v arteterapii. Výtvarný zážitek a jeho reflexe jako realizační východisko
pro arteterapii. Indikace a kontraindikace arteterapie, formy a cíle arteterapeutického procesu. Aranžování
arteterapeutických situací v teorii a v praxi; arteterapeutické metody a techniky. Kompetence speciálního pedagoga ve
vztahu ke kompetencím arteterapeuta, etika profese v arteterapii.
Cvičení a propedeutika zážitkového výcviku: individuální a skupinové techniky se základy arteterapeutické reflexe
(arteterapeutická kresba, arteterapeutická práce s barvou, aktivní a řízená imaginace, utváření mandal, projektivní
techniky - strom života, životní cesta apod., modelování z hlíny, metody esteticko-haptické stimulace).
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.06.2009)
|
|
||
HORŇÁKOVÁ, M. Činostnná terapia v liečebnej pedagogike. Bratislava : Creativpress, 1995. KUBOVÁ, L. Hiporehabilitace jako možnost psychoterapie intervence u duševních poruch. HIPO rehabilitace. IV. roč., č.3. LINKA, A Kapitoly z muzikoterapie. Rosice : Gloria, 1997. PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7. VALENTA, M a kol. Dramatika pro speciální pedagogy. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995. Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (22.05.2006)
|