|
|
|
||
Předmět sociální a pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu, k představě o metodách a technikách zejména pedagogické komunikace. Student si sám na sobě vyzkouší, k jakým chybám dochází při vnímání žáka učitelem, vyzkouší si, jak kontrolovat své nonverbální chování, jak číst nonverbální chování z reakcí žáků, jak pracovat se svým hlasem před žáky během výuky, jak si sestavit proslov na různá témata, jak organizovat a účastnit se různých forem dialogu, jak by pomocí vědomého využití technik sociální komunikace mohl žáka motivovat, udržet jeho pozornost a vést ho k efektivnímu učení se.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2012)
|
|
||
Výuka předmětu sociální komunikace vede budoucí učitele, prostřednictvím řešení praktických situací a konfliktů v oblasti sociální komunikace, k přemýšlení nad různými verbálními a nonverbálními projevy ve vyučovacím procesu. Učí studenty citlivě zpracovávat sociální percepci a s rozmyslem užívat ve vyučovacím procesu nonverbální komunikaci a pedagogickou rétoriku. Seznámí studenty s možným řešením konfliktních situací s žáky, ukáže možnost, jak komunikovat s problémovými jedinci. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2012)
|
|
||
BRAUN, R. Umění rétoriky. Praha: Portál, 2009. BRUNO, T., ADAMCZYK, G. Řeč těla - Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla. Praha: Grada Publishing, 2005. BRUNO, T., ADAMCZYK, G. Řeč těla - Přesvědčte svou mimikou, gesty a držením těla. Praha: Grada Publishing, 2007. HAVLOVÁ, I., MĚCHUROVÁ, A., ŠTEMBERKOVÁ, Š. Kapitoly z rétoriky. Praha: Univerzita Karlova, 1991. HERZER, K. Rétorika v zaměstnání. Praha: Grada, 2006. KLEIN, Z. Atlas sémantických gest. Praha: HZ Editio, 1998. KRAUS, J. Rétorika a řečová kultura. Praha: Univerzita Karlova, 2004. KRAUS, J. Rétorika v evropské kultuře. Praha: Academia, 1998. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 1994. MAŘÍKOVÁ, M. Rétorika - Manuál komunikačních dovedností. Praha: Professional Publishing, 2002. ŠPAČKOVÁ, A. Moderní rétorika. Praha: Grada Publishing, 2003. ŠTEMBERKOVÁ, Š. Metodika mluvní výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. THIEL, E. Řeč lidského těla. Bratislava: Plasma Service, 1993. VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990. WAGE, J.L. Řeč těla jako účinný nástroj prodeje. Praha: Management Press, 2000. WIEKE, T. Rétorika v praxi. Praha: Rebo, 2005. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2012)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Sociální percepce. Nonverbální komunikace: mimika, gestika, proxemika, posturologie, haptika v pedagogické praxi. Základy rétoriky pro učitele, dialog, dialogické formy. Rétorika: samostatný řečnický projev. Techniky jednání. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2012)
|