Cíl: porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.10.2005)
Sylabus
Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů:
obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání, principy inkluse
nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti
výklad teoretických východisek inkluse (- výměnné vztahy individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, - životní podmínky a osobní historie, - vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
deficitní a kompetenční pojetí handicapu, cesta od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli
životní podmínky a biografie, logika vývoje
DCSCAT - substituční kooperativní akční terapie zaměřená na dialog, ukázky
Diskuse studentů s odborníky z praxe.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.10.2005)