PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praktické aspekty vyučování matematice - NMUM468
Anglický název: Practical aspects of teaching mathematics
Zajišťuje: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: 3
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D.
Prerekvizity : NMUM405
Anotace -
Organizace a metody výuky matematiky, práce s pomůckami, testování znalostí, výuka žáků se specifickými potřebami, kurikulum. Předmět umožňuje studentům blíže nahlédnout na práci učitele matematiky po praktické stránce prostřednictvím modelace konkrétních pedagogických situací a diskuzí se zkušenými učiteli.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (12.02.2018)
Podmínky zakončení předmětu -

Aktivní účast na hodinách, zapojení se do diskuzí. Vypracování a prezentace úkolu na dané téma ve stanoveném termínu. Témata a termíny se posluchači dozví na první hodině. Tolerovány jsou vzhledem k pedagogickým praxím nejvýše dvě absence. Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru. Výuka může probíhat i distanční formou.

Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (30.04.2020)
Literatura -

Hrubý D.: Příručka pro začínající učitele matematiky, Trifox, Šumperk, 2009

Zelinková O.: Poruchy učení, Portál, Praha, 2009

Zormanová L.: Výukové metody v pedagogice, Grada, Praha, 2012

Školský zákon a další dokumenty MŠMT

Rámcové vzdělávací programy

Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky - matematika

Učebnice matematiky

Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (07.02.2018)
Sylabus -

Předmět seznamuje studenty s realitou povolání učitele matematiky. Obsahem je školská legislativa, metody výuky, kurikulární dokumenty, příprava tematického plánu, přijímací a maturitní zkoušky, digitální technologie ve výuce, ověřování znalostí žáků, práce s nadanými žáky a s žáky se specifickými poruchami učení.

Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (07.02.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK